Nejsledovanější písní všech dob na YouTube se před několika dny stala španělská píseň Despacito. Skladba ze stejnojmenného alba portorického zpěváka Luise Fonsiho a rappera Daddyho Yankeeho překonala v počtu zhlédnutí třímiliardovou hranici.

Zdroj: Youtube

České internetové diváky ale píseň Despacito tolik neoslovila. V žebříčku nejvyhledávanějších písniček na českém YouTube se tato skladba v červenci v první desítce vůbec neobjevila. Zato čeští uživatelé internetu projevili velký zájem o její předělávky a parodie (například Despacito Kovy).

VÍTĚZNÝ PROGRAM

Vůbec nejčastěji klikali čeští uživatelé internetu během července na klip „Program“ zpěváka Bena Cristovaa. Někdejší finalista soutěže ČeskoSlovensko hledá SuperStar z roku 2009 je na českém YouTube úspěšný dlouhodobě například podle statistiky Ochranného svazu autorského z roku 2013 se jeho klipy zařadily do žebříčku 25 nejhranějších českých skladeb na YouTube v daném roce hned třikrát.

Zdroj: Youtube

Za pouhý měsíc a půl od vystavení si Program na YouTube pustilo více než 1,1 milionu diváků. Takové sledovanosti dosahuje v letních měsících nejpopulárnější pořad českých obrazovek Televizní noviny stanice Nova.

PŘEDPOVĚDITELNÉ TRENDY

Na druhém místě následovala v červenci 2017 kapela Protiva s temným videoklipem Vize, které zpracoval Jakub Stelzer. Třetí příčku už obsadil zahraniční interpret, a sice americká popová zpěvačka Selena Gomezová s písní Fetish.

Zdroj: Youtube

Za zmínku pak stojí ještě osmé místo kapely Kryštof a jejího videoklipu Šňůry a šesté místo pro píseň 2U Davida Guetty a hostujícího Justina Biebera. Oba tyto klipy se ocitly v první desítce vyhledávání už v červnu a jako jediné se v ní udržely.

YouTube přibližuje uživatelům populární videa prostřednictvím své záložky Trendy, kde nabízí obsah, jehož oblíbenost na You-Tube roste.

„Některé trendy lze snadno předpovědět, například v případě nových skladeb oblíbených interpretů nebo upoutávek na nové filmy. Jiné zase mohou být poměrně nečekané, například u virálních videí. Snažíme se doporučovat videa, u kterých je pravděpodobné, že zaujmou širokou škálu diváků,“ uvedla pro Dotyk.cz Alžběta Houzarová, šéfka korporátní komunikace českého zastoupení firmy Google, pod niž YouTube spadá.