VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Žatecká: Noční klid na silnici II/262 je jen kosmetika, nikoli řešení

Názor českolipské a krajské zastupitelky Romany Žatecké na plánované uzavření silnice II/262 pro kamiony během nočních hodin.

4.12.2013 11
SDÍLEJ:

Romana Žatecká (ČSSD).Foto: Deník/Vít Černý

Jezdím autem často na trase Česká Lípa-Děčín. Ve dne i v noci. O život to je kdykoli a noční „odstávku" silnice II/262 pro kamiony považuji za pouhou kosmetickou úpravu, nikoli za regulaci kamionů. Je třeba rázně nastavit mantinely kamionové přepravě, zvlášť na místech, kde nemá co dělat a kde představuje vážné ohrožení.

Na tuto silnici prostě kamiony nepatří. Jezdím po této trase už možná 15 let. Pamatuji doby, kdy tu čas od času projel náklaďák. A pak se sem postupně začaly navalovat kamiony, bez ohledu na to, že silnice je místy dost úzká a protijedoucí auto se nemá kam vyhnout. A dnes tudy projede podle zveřejněného průzkumu 485 kamionů za den a 250 v noci. To je jeden kamion každé dvě minuty!

ČTĚTE TAKÉ: U Ploučnice má být pro kamiony noční klid

Taková zátěž na silnici II. třídy, která vede městy a obcemi, je neúnosná. A to pro lidi žijící v okolí i pro ostatní řidiče na místy dosti úzké silnici. A to jak z hlediska zdraví, tak hlavně bezpečnosti. Oni totiž řidiči kamionů nejsou zrovna ohleduplní řidiči, soutěží v rychlosti a přetlačované jsem na této trase už zažila ve vlastním autě dost a dost. Dalším důvodem je kvalita silnice, která není stavěná na takovou zátěž a na její kvalitě je to znát.

Jen na okraj pak dodávám, že tytéž kamiony pokračují po frekventované silnici mezi obytnou zástavbou vedoucí přes Českou Lípu. Ráno a odpoledne je ji těžko přejít, stejně jako vyjet na ni z vedlejší silnice, například ze Slovanky nebo Holého vrchu.

Průzkum navíc říká, že ta kamionová doprava je zbytný tranzit, který sem ani nepatří. Ten tranzit se sem ale nenápadně a hlavně bezohledně přesunul, stejně jako na jiné „dvojky" a „trojky". Pokud k němu není důvod, tzn. že Česká Lípa ani Děčín nejsou cílová či zdrojová místa, je to důvod pro razantní omezení kamionové dopravy ve prospěch zdraví a bezpečnosti obyvatel těchto míst a osobní dopravy.

Proto považuji řešení v podobě „nočního klidu" na II/262 za NEřešení, protože denní frekvence kamionů zůstane beze změny a možná ještě zhoustne. A že nejsou obchvaty, dálnice, přeložky, páteřní komunikace, aby byl možný odklon dopravy z těchto míst? Ty nebudou ještě hodně dlouho. Otázkou je, zda se pak tranzit skutečně odkloní. Proto zákaz či razantní omezení kamionové dopravy považuji za rychlejší a efektivnější regulaci dopravy, která může ihned ulevit ostatním uživatelům silnice, chodcům i lidem bydlícím v okolí.

Mgr. Romana Žatecká (ČSSD), zastupitelka České Lípy a Libereckého kraje

Autor: Redakce

4.12.2013 VSTUP DO DISKUSE 11
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vlak do Doks loni využilo přes tři tisíce cestujících.

Vlak na Mácháč pojede i letos

Českolipský deník.

KRÁTCE: Bioodpad budou svážet z dalších ulic. Přestavba zámku brzy začne

Fotbalový přebor okresu se v jarní části vyrovnává

Českolipsko - Vypadá to čím dál zajímavěji. Co, ptáte se? Přece tabulka okresního fotbalového přeboru, která se na obou pólech vyrovnává!

Adelline přivezly medaile a postupují na Mistrovství Evropy

Česká Lípa - ,,Dokázaly jsme to". Tak zněla první věta z úst šťastných trenérek českolipských mažoretek Adelline, které v slzách objímaly své svěřenkyně na sobotním Mistrovství České republiky pro velké formace v Praze.

OBRAZEM: Pracovití mravenci obsadili muzeum v Mimoni

Mimoň - Už jen pár dní je v Městském muzeu v Mimoni k vidění výstava dřevěných mravenců, které stvořil Vítězslav Fischer z Neštědic u Ústí nad Labem.

DOTYK.CZ

Lžete a zase lžete, pronesla Valachová a pak se rozplakala

/ANKETA/- Zasedání parlamentních výborů nebývá nijak dramatické. Až na výjimky. Tou bylo středeční jednání senátního školského výboru, který posuzoval návrh novely zákona o pedagogických pracovnících, jehož hlavní součástí je kariérní řád.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies