Problémy s dodržováním povolené rychlosti měli čtyři motorkáři. Rekordmana zaznamenaly radary u Dubé na silnici I/9, kde mu na „devadesátce“ naměřily rychlost 163 km za hodinu. „Jeden kontrolovaný motocyklista se zase policistům přiznal k tomu, že má řidičské oprávnění pouze na skupinu B a obhajoval se tím, že chodí do autoškoly na oprávnění skupiny A a již brzy má vykonat závěrečné zkoušky,“ uvedla mluvčí českolipské policie Ivana Baláková.

Tolik exotických zvířat pohromadě mnohé děti z Jonáše nikdy neviděly. Pro některé byla svátkem i samotná jízda vlakem.
Studenti berou děti na výlet. Každý může pomoct rohlíkem



Přestože by se mohlo zdát, že vysoká rychlost nebo agresivní jízda jsou nejčastějšími prohřešky motorkářů, není tomu tak. „Nejčastějším problémem bývá technický stav. Řidiči si své stroje rádi upravují, často však v rozporu s technickými požadavky motocyklu. Typicky to bývá výměna koncovky výfuku,“ říká Jan Frieser, vrchní komisař odboru služby dopravní policie krajského ředitelství policie v Liberci. Upravené výfuky jsou hlučnější, což je nepříjemné nejen pro ostatní účastníky provozu, ale také pro obyvatele obcí, kterými motorky projíždějí.

Na téměř třiceti stanovištích se během neděle policisté zaměřili na nejrizikovější úseky v kraji, tedy silnici I/9 z Mělníka na Dubou a silnici I/10 u Železného Brodu. Právě tady se motorkáři pohybují v největším počtu a dochází tu také k největšímu počtu nehod.

Od začátku roku do konce dubna evidují policisté v kraji 1273 dopravních nehod, u dvanácti z nich byl účastníkem motorkář. Letošní nehody si vyžádaly jeden motorkářský život.