Závodníky tentokrát netrápil déšť, ale trať byla přesto po ranní mlze nesmírně kluzká a s každým dalším odjetým kolem více a více blátivá. Nebyla nouze o velké smyky a krizové okamžiky, které ale ve většině případů naštěstí skončily bez větší újmy na karosériích závodních automobilů.

Závodníci se prali s nástrahami tratě srdnatě a odhodlaně a po každém dalším měřeném kole bylo patrné, že tento závod může mít poněkud překvapivého vítěze. To se nakonec stalo skutkem a na čele výsledkové listiny stanul jezdec s dvoukolkou, tedy s automobilem, který by na takto kluzké trati měl být v jasné nevýhodě.

Mladý Maximilian Hönig je jednou z vycházejících hvězd motorsportu, už několik sezon se pilně věnuje závodění v sérii MOGUL driving cup a během posledního závodu svým vítězstvím potvrdil, že se skutečně jedná o mimořádný talent, který má na to postoupit do vyšších pater motoristického sportu.

Závodníky tentokrát netrápil déšť, ale trať byla přesto po ranní mlze nesmírně kluzká a s každým dalším odjetým kolem více a více blátivá. Poprvé v historii MOGUL driving cupu se na první příčce absolutního pořadí objevil vůz s pohonem jen jedné nápravy Toyota Yaris a za jeho volantem v Sosnové seděl právě zmiňovaný Maximilian Hönig. K tomuto výsledku mu pomohl jednak mimořádný cit pro řízení, ale také kvalitní a dobře zvolené obutí do těchto podmínek. Hönig se stal vítězem v absolutním pořadí, v kategorii 2WD a také ve třídě 4, kam jeho automobil patří. Gratulujeme k tomuto mimořádnému výkonu.

Druhé místo absolutně, jen velmi těsně za Hönigem, vybojoval Michal Savruk se Subaru Impreza Sti, což mu vyneslo také vítězství ve třídě 6.

Třetí místo absolutně, také s velmi malou ztrátou na předchozího závodníka, vybojoval Jiří Kratochvíl s Mitsubishi EVO X třídy 3.

Čtvrté místo a druhé ve třídě 6 zajel Lumír Vaszily s Lancerem EVO IX, který za sebou ve třídě nechal Petra Semeráda se stejným automobilem. Doplňme, že Michal Nový se Subaru Impreza vybojoval druhé místo ve třídě 3 před Danielem Tasáry s Mitsubishi EVO X RS, kterému se tentokrát tolik nedařilo.

V kategorii 2WD za excelujícím Maximilianem Hönigem skončil Tomáš Jarosil s Citroënem Saxo VTS, který současně zvítězil ve třídě 1, a na třetím místě 2WD dojel Marek Hons s Peugeotem 106 S16, čímž si zajistil druhé místo ve třídě 1 před třetím Martinem Polákem s Peugeotem 106 XSI.

Závodníky tentokrát netrápil déšť, ale trať byla přesto po ranní mlze nesmírně kluzká a s každým dalším odjetým kolem více a více blátivá.

Druhé místo ve třídě 4 vybojoval s historikem Škoda 1000MB jedoucí Leoš Hradil a na Lukáše Krupičku s Fordem Fiesta ST zbylo ve třídě 4 třetí místo. Petr Iser se Seatem Ibiza 1,9 TDI zvítězil ve třídě 2 před Janem Ratajským s Mazdou MX-5 a třetím Jindřichem Majerem s BMW e36 325i. Pěkný a rychlý automobil Mini Cooper S JCW dovezl do cíle ve třídě 5 vítězně Dominik Jech, který ve třídě předstihl Jana Zubatého s Citroënem DS3 THP a Tomáše Hrazdíru s BMW 325i.

Takové jsou tedy výsledky poločasového, čtvrtého závodu MOGUL driving cupu a my se podívejme, jak vypadá průběžné pořadí. V absolutní klasifikaci si vedoucí příčky opět prohodili Jiří Kratochvíl, který aktuálně vede, s Danielem Tasárym. Třetí příčka patří Maximilianu Hönigovi, který vede i klasifikaci 2WD a třídu 4. Tomáš Jarosil neohroženě vévodí průběžné klasifikaci třídy 1 a Jindřich Majer s podobnou jistotou vede třídu 2. To třída 3 má dva vedoucí jezdce díky bodové rovnosti a jsou jimi již zmiňovaní nejrychlejší závodníci MOGUL driving cupu Tasáry a Kratochvíl. Aleš Gollner vede třídu 5 a ve třídě 6 s jednobodovým náskokem vede Lumír Vaszily.

Další závod série MOGUL driving cup se pojede v sobotu 23. ledna 2016 a organizátoři tak všem účastníkům i divákům přejí klidné Vánoce a vše nejlepší v roce 2016, který bude znovu prosycen vůní spáleného benzínu, k čemuž určitě přispějí závody pro amatérské závodníky v profesionálních podmínkách v Sosnové.

Petr Eliáš