Divize 1

Zdálo se, že lepší výchozí pozici má Jernberg, ale ve skutečnosti tahal za delší konec provazu Isachsen, neboť nemusel škrtat žádné body. A byl to podsaditý Nor, kdo šel od začátku za svým životním snem stát se poprvé v životě mistrem Evropy.

Už v rozjížďkách se prezentoval čistou stopou, která se ukázala jako velice rychlá. Obě rozjížďky vyhrál a ve třetí rundě mohl šetřit svůj Ford Focus. Zato Jernbergovi se nedařilo optimálně a musel se smířit s 2. řadou ve finále A.

Zakletý byl sosnovský víkend pro úřadujícího šampiona Kennetha Hansena. Už v 1. rundě svoji rozjížďku pro technickou závadu nedokončil a v těch dalších to byl jen stín slavného Švéda. Postoupil jen do finále B a naděje na postup mezi nejlepší nebyly velké.

Zato Pavel Koutný se po protrápené sezoně před domácím publikem vyšvihl a potvrdil, že Sosnovou umí. Protlačil se do 1. řady na startu finále A vedle Isachsena a bylo jasné, že si dojede pro nejlepší výsledek sezony. Větším překvapením byly výkony se stejnou Fiestou jedoucího Brita Liama Dorana, jenž se celého seriálu nezúčastňuje.

A do třetice Fiesta: hvězda WRC Henning Solberg si dokázala poradit se soupeři ve finále B a šla mezi šestici nejlepších. Tam nedošel Solbergův týmový šéf Andreas Eriksson s Fiestou nové generace, když nestačil v béčku právě na norského rallymana.

Velké finále A početné diváky nezklamalo. Start z pole position proměnil Isachsen v jasné vítězství, přestože ho v 1. zatáčce Jernberg připravil o zadní nárazník, a mohl se radovat. Koutného handicap se jmenuje start a díky němu ho přespurtoval z 2. řady Jernberg. Náš reprezentant byl dokonce místy rychlejší než švédský pilot Fabie, ale zkušený Seveřan si stříbro v závodě i v ME pohlídal.

Divize 1A

Šestnáctistovky v Sosnové sedly ruským bohatýrům – nejvíce s českou licencí jedoucímu Eduardu Leganovovi. Výhrami v 1. a 3. sérii rozjížděk si zajistil pole position ve finále A. Vedle něho se postavil už jistý šampion Mats Lysen a 2. řadu opanovali Rusové Timeržanov a Rachmatulin.

Zdeněk Čermák zajel maximum možného a šel na 5. pozici roštu. Na víc ani jeho skvěle disponovaná Fabia ve vražedné konkurenci především špičkových Renaultů Clio nemá. Pětici doplnil norský nováček Andreas Bakkerud výhrou ve finále B, kde skončily naděje Jaroslava Kalného po heroické noční výměně motoru.

Leganov potvrdil svoji extratřídu ve finále A, které vyhrál stylem start-cíl. Už v 1. kole chyboval Čermák a odsoudil se ke kroužení na beznadějně posledním místě. Chybě se nevyhnul ani šampion Lysen, a to se stává opravdu výjimečně. Ke stříbru tak pomohl Rachmatulinovi – jinými slovy dvojnásobný triumf Rusů, byť na počest Leganova se hrála česká hymna.

Divize 2

Zadokolek se sešlo 11, což je na letošní poměry rozhodně úctyhodný počet. Svůj mistrovský titul potvrdil Borseth postavením na pole position.
Právo startovat z 1. řady si vyjel také Kenis, což nevěstilo nic dobrého pro našeho Romana Častorala živícího naději na evropský bronz.

Nevedlo se Belgičanu Sterkensovi, jenž musel právo startu mezi elitou zachraňovat vítězstvím ve finále B, na což rozhodně zvyklý není. Cestu vpřed mu usnadnila kolize Nizozemce Kasseho s Belgičanem Mertensem, po níž Kasseho Astra zůstala stát.

Finále A ozdobil souboj Borsetha s Kenisem, ale mistr Evropy Belgičanovo BMW před sebe nepustil. Kenis nicméně stříbrem definitivně zhatil naděje Častorala na bronz. Ten mu patřil v Sosnové, ale nepatří mu v konečném pořadí ME. Sterkens se chytrou jízdou zezadu prokousal na 4. příčku a potvrdil titul vicemistra.

Výsledky:

Divize 1: 1. Isachsen (Nor., Ford Focus), 2. Jernberg (Švéd., Škoda Fabia), 3. Koutný (ČR, Ford Fiesta), 4. Doran (V. Brit., Ford Fiesta), 5. Solberg (Nor., Ford Fiesta), 6. Smerud (Nor., Citroen Xsara), 7. Eriksson (Švéd., Ford Fiesta), 8. Pailler (Fr., Peugeot 207), 9. de Keersmaecker (Belg., Ford Focus), 10. Nottveit (Nor., Ford Focus).

Divize 1A: 1. Leganov (ČR, Volkswagen Polo), 2. Rachmatulin (Rus., Renault Clio), 3. Lysen (Nor., Renault Clio), 4. Timeržanov (Rus., Renault Clio), 5. Bakkerud (Nor., Peugeot 206), 6. Čermák (ČR, Škoda Fabia), 7. Larsson (Švéd., Citroen Saxo), 8. Kalný (ČR, Peugeot 206), 9. Smetana (ČR, Ford Puma), 10. Marthinsen (Nor., Volkswagen Polo).

Divize 2: 1. Borseth (Nor., Ford Fiesta), 2. Kenis (Belg., BMW 120), 3. Častoral (ČR, Opel Astra), 4. Sterkens (Belg., Ford Fiesta), 5. Habjorg (Nor., BMW 120), 6. Tjele (Nor., Peugeot 207), 7. Mertens (Belg., Volkswagen Polo), 8. van den Brandt (Belg., Mitsubishi Colt), 9. Iro (ČR, Škoda Fabia), 10. Mužík (ČR, BMW 320).

Konečný stav ME po 10 závodech: D1 – 1. Isachsen 141, 2. Jernberg 132, 3. Hansen 110, 4. Eriksson 98, 5. Hunsbedt 84, 6. Pailler 83.
D1A – 1. Lysen 141, 2. Leganov 115, 3. Timeržanov 114, 4. Rachmatulin 95, 5. Larsson 94, 6. Čermák 93.
D2 – 1. Borseth 150, 2. Sterkens 128, 3. Kenis 123, 4. Častoral 109, 5. Mertens 86, 6. Mužík 75