VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zájem o služby ombudsmana energetiků roste i na severu

Severní Čechy - Celkem 85 podnětů přistálo loni na stole ombudsmana od klientů ze severních Čech.

10.2.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Vít Šimánek

Dohromady 85 klientů ze severních Čech žádalo v loňském roce o pomoc ombudsmana společnosti ČEZ. Z celkového množství uspělo potom 10 z nich. Nejčastěji lidé reklamovali měření energií. Informovala o tom mluvčí ČEZ Soňa Holingerová.

Úkolem ombudsmana je znovu přezkoumávat případy klientů, kteří byli nespokojeni s vyřízením své stížnosti či reklamace už dříve podané u některé ze společností ČEZ.

Řeší smlouvy, dluhy i zálohy plateb

„V regionu severních Čech byla čtyřikrát chyba na straně Skupiny ČEZ a šestkrát ombudsman Josef Sedlák použil specifický přístup ke klientovi," shrnula Holingerová.

Zájem o služby ombudsmana podle mluvčí ČEZ roste. Společnost to přičítá lepší informovanosti a vyšší důvěře klientů. Zatímco v roce 2010 na jeho stůl dorazilo z celé republiky 307 podnětů, o rok později už to bylo 518, v roce 2012 již 775 a v roce 2013 řešil 803 podnětů.

Loni poté od nespokojených zákazníků ombudsman přijal 815 podnětů, v 81 případech z toho vyzval příslušnou společnost Skupiny ČEZ, aby zákazníkovi vyhověla. Ve 29 případech byla chyba na straně Skupiny ČEZ, zbylých 52 případů ombudsman řešil specifickým postupem. „Zejména zohlednil sociální situaci podnikatele," přiblížila Holingerová.

Kromě reklamací měření energií lidé často řešili smluvní podmínky, odklady splatnosti dluhu a odpuštění dluhu, reklamace záloh plateb, ale také majetkoprávní vztahy.

Ombudsman Skupiny ČEZ začal sloužit zákazníkům před více než pěti lety jako první v energetickém sektoru v České republice. Jeho tým vyhověl zákazníkům ve 328 případech.

„V mnoha případech ovšem pomoci nemůžeme. Někteří lidé si průběžně nekontrolují svou spotřebu elektřiny či plynu a začnou se o stav věcí zajímat až poté, co obdrží vyúčtování a mají doplácet," vysvětluje Sedlák.

Energii kradou i vadné spotřebiče

Často jde podle něj až o desítky tisíc korun. „Jejich první myšlenka je, že za vše může chyba měřícího zařízení. V drtivé většině případů je však následně prokázáno, že zařízení měří správně. Naopak se velmi často ukáže, že si zákazník při samoodečtech snižoval ve dvou po sobě následujících letech spotřebu a třetí rok se mu tyto „úspory" sečtou," upozorňuje ombudsman.

Dalším častým důvodem vysoké spotřeby energií bývají závady na elektroinstalaci nebo poškozené spotřebiče.

Autor: Adéla Vachtová

10.2.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Hasičská fontána.

Křižíkova fontána bude mít konkurenci. V Oldřichově

Vítězem turnaje se stal František Just.

V Maďarsku byli hodně vidět stolní tenisté z Českolipska

Recept na dlouhověkost? Pracujte s láskou a ne pro peníze

Nový Bor – Anna Hejná z Nového Boru ve středu oslavila neuvěřitelných 103 let. Obklopená svými kamarádkami, pečovatelkami i zástupci města vyprávěla o svých vzpomínkách i zájmech. 

Zoo hledá historické fotky se slony

Liberec – Máte doma fotku vaší babičky, jak pózuje před slony v liberecké zoo? Teď máte příležitost se podělit o tento rodinný skvost i s ostatními.

Desítky rodičů nezapsaly děti do školky. Hrozí jim pokuta

Severní Čechy - Podle zákona musí rodiče povinně zapsat do mateřské školy své ratolesti. Jde o děti narozené v době od září 2011 do konce srpna 2012.

Kam za zážitky nejen o víkendu? Inspirujte se na novém webu Tipy Deníku

Chcete mít přehled o kulturních, sportovních a dalších akcích ve všech regionech? Pak navštivte naši stránku www.tipydeniku.cz, kde najdete fůru inspirace co podniknout nejen o víkendu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení