Mezi dopravci provozujícími linky do Prahy začíná zuřit konkurenční boj. Zatím na něj ale doplácejí cestující. Některé spoje totiž nejezdí ze stanoviště číslo 5 českolipského autobusového nádraží.
Zvyk je železná košile, a tak cestující z České Lípy do Prahy čekají na stanovišti, z něhož spoj jezdí dlouhá léta. Do Prahy ale neodjedou, protože autobus ČSAD Semily staví zcela vzadu na nástupišti číslo 12. Informaci, že by spoje do Prahy jezdily i z jiného nástupiště, nikde nenajdou.
„Teď nám ujel Pražák,“ volá jedna z čekajících. Karel Přibyl jenom kroutí hlavou. „Našel jsem si na internetu, že autobus jede v 16.22. Ale asi nejede.“ Na mobilu pak najde další spoj, tentokrát Quick Bus. Ten jede, ale pro změnu z nádraží Českých drah.
Příčinou zmatku je změna dopravců na trase do Prahy, lépe řečeno jejich souboj o cestující. „Provozujeme jedinou linku, která jede z Varnsdorfu čtyřikrát denně. Chtěli jsme stavět na pětce, ale nedohodli jsme se s ČSAD Česká Lípa,“ říká generální ředitel společnosti ČSAD Semily Tomáš Roubiček.
„Snaží se nás vytěsnit. Jestli se dopravce bojí konkurence a chce ji potírat tak, že nás dá na nejvzdálenější stanoviště a není ochoten zveřejnit informaci pro cestující, i když my za autobusové nádraží platíme, tak zvažujeme ukončení provozu linky,“ dal se slyšet Tomáš Roubiček.
Ředitel ČSAD Česká Lípa David Mahdal se brání tím, že autobusové nádraží společnost nevlastní. „Nástupiště pět je obsazené nejen autobusy do Prahy, ale i do Nového Boru a je vytížené,“ namítá. Českolipský přepravce převzal linky, které dřív provozoval DP Intercity. Semily podle něj přidaly další spoje, které jezdí několik minut před českolipským dopravcem. Na nástupišti č. 5 je vyvěšený jenom jízdní řád ČSAD Česká Lípa.
„Situace není ideální,“ připustil David Mahdal. „Z Rumburku jezdí ještě Quick Bus. Pro nás je ale stěžejní linka Nový Bor – Praha, a tak zvažujeme, že budeme provozovat jenom ji,“ dodal.

Další zprávy z regionu najdete zde