Lidé, kteří využívají městskou autobusovou dopravu v České Lípě, dostali od radnice před časem nové zastřešené stání v centru města. Zastávka Banco II i přes moderní pojetí bez problémů zapadá do charakteru staré zástavby. Velké plus v očích cestujících ale ztrácí v okamžiku, když začne pršet.

„Před deštěm zastávka rozhodně neochrání. Přístřešek je bez zakrytých stran a vítr žene déšť dovnitř právě nekrytými boky,“ postěžovala si Veronika Žižková z České Lípy.

Protože je krytá pouze severní část autobusového stání, není kolikrát příjemné čekání na dopravní spoj, když je větrné počasí. „Kdyby tady nebyla skleněná stříška, byla by zastávka ideální velký slunečník,“ přidala se Anna Šťastná. „Když prší, tak jen závistivě koukám o pár metrů dál na druhou zastávku. Je sice stará, ale alespoň vás ochrání,“ dodala Šťastná.

Rozhodují peníze

„Pokud by se realizovala zastávka typu Banco I, byla by nejen mnohem dražší, ale především by byla v tomto místě nevzhledná,“ řekla k rozdílům mluvčí českolipské radnice Kateřina Kotková.

Za zastávku Banco II radnice zaplatila šedesát tisíc korun. Podle Kotkové bylo snahou města poskytnout cestujícím funkční přístřešek, který by svou velikostí a vzhledem nenarušoval okolí. Z tohoto důvodu vybrali i její vzhledově decentní variantu. Pravda, okolí příliš nenarušuje a nehyzdí, ale o té funkčnosti by se dalo s úspěchem pochybovat. Před takovou banalitou jako je liják cestující příliš neochrání.

Českolipská radnice uvažuje do budoucna o sjednocení zastávek městské autobusové dopravy v České Lípě. „Je to otázka několika let, neboť výměna starých přístřešků za nové, moderní, závisí vždy na rozpočtu města. Snahou města je, aby se každý rok vyměnila alespoň jedna zastávka městské autobusové dopravy,“ dodala Kateřina Kotková.

Snad bude každoroční hospodaření města takové, aby bylo na nové, okolí nehyzdící přístřešky. A ti, kteří je na zastávkách městské autobusové dopravy využívají, mohou doufat, že budou více funkční, a ochrání i před takovou všední záležitostí jako je déšť.

Tomáš Mařas