VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Malé obchody bojují proti internetu, marketům i koruně

Česká Lípa - Díky silné koruně si lidé objednávají zboží například i z USA. Na problémy s možnou reklamací vůbec nemyslí.

9.8.2008
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník

Levné zboží, prodejní akce a v neposlední řadě i silná koruna lákají stále více spotřebitelů k nákupu v hypermarketech, skrze internetovou síť či v zahraničí. Co na to českolipští živnostníci, jsme se zeptali v několika provozovnách.
Jedním z nich byl také prodejce jízdních kol a malých motocyklů Karel Barnišin. „Nakupovat přes internet je dnes veliká móda. Spousta zákazníků si ale neuvědomuje, že ne každé zboží je vhodným internetovým artiklem. Největší úskalí vidím v časové dostupnosti, reklamaci a v neposlední řadě také v neodborné montáži samotným zákazníkem, na kterou se ani následně nevztahuje záruka. Ve finále může ušetřit nějakých dvacet procent z ceny, ale pokud chce správně smontované a funkční kolo se zárukou, musí si zaplatit odbornou montáž,“ dodává s tím, že o průběhu reklamačního řízení při prodeji přes internet nemá význam ani mluvit.

„Když pominu zlatý věk, hned po revoluci, kdy tady pěkná kola prakticky nebyla, tak by mě dnes jen kola neuživila. Proto jsem rozšířil sortiment o skútry a malé motorky. To už je dražší záležitost a nákup přes internet prakticky nemožný,“ říká Karel Barnišin.

Internet není konkurencí vždy

Odlišný názor má provozovatelka železářství a domácích potřeb Anna Ludvíková, která internet ani obchodní řetězce za velkou konkurenci nepovažuje. „Pracuji v oboru už sedmačtyřicet let a můžu říci, že máme spíše stálé zákazníky. Lidé, co si chtějí levně nakoupit ve velkém obchodním domě se stejně nakonec vracejí k nám. Brzy totiž přijdou na to, že opravdu levné je většinou jen zboží v akci a u tohoto většinou zase chybí kvalita.“

Asi největší boom nyní v internetovém obchodě zažívá prodej pneumatik. Bohumil Česnohlídek z pneuservisu v ulici Pod Špičákem nám to potvrzuje.
„Musím říci, že za těch deset let co podnikám, se toho hodně změnilo. Přišly velké firmy, obchodní domy a hypermarkety, internet a také silná koruna. Spousta lidí si dnes objednává pneumatiky například z Německa, nebo dokonce z USA. Upozornil bych v první řadě na potíže při reklamacích. V malém pneuservisu reklamaci vyřídí ihned a špatnou pneumatiku jednoduše vymění. Na internetu musí lidé počítat s jedním měsícem. Auto jim pak tuto dobu stojí, nebo si tak jako tak musí koupit další pneumatiku,“ říká Bohumil Česnohlídek s tím, že v současnosné době už pneuservisy neživí prodej ale spíše jen práce.

Proti konkurenci na internetu a v supermarketech bojují prodejci různě.
Například síť deseti pneuservisů, z nichž jeden je i v České Lípě, zvolila odlišnost sortimentu a služby, které internet ani velké obchody nabídnout nemohou.
„Spoustě lidí dnes dochází, že důležitější než cena je servis a rychlost a v tom nám ani internet, ani velká obchodní centra prostě konkurovat nemohou. Většina lidí si ani neuvědomuje, jaká úskalí na něj čekají při nákupu přes nějaké webové stránky. My jsme schopní z čísel a kódů na pneumatice poznat rok výroby, výrobní číslo a poznáme i způsob výroby. Normální člověk tohle nezná a na to kolikrát webové servery spoléhají. Není proto problém si takto zakoupit pneumatiku i několik let starou,“ říká Aleš Kapalín z českolipské provozovny sítě pneuservisů Storex.

9.8.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Policie - ilustrační snímek

Zloději na festivalu vykrádali stany i kapsy návštěvníků

Košťálov/Libštát - Cvikov

I. A třída: Týmům z Českolipska úvodní kolo nevyšlo

Nápor žadatelů o pasy a občanky nepolevuje. Tvoří se fronty

Česká Lípa - Jen během července přijaly pracovnice správního odboru Městského úřadu v České Lípě 1 494 žádostí na vystavení nového občanského průkazu nebo pasu.

Doksy můžou litovat svých zahozených šancí v Semilech

Semily /FOTOGALERIE/ - Fotbalisté Doks vstoupili do podzimní části krajského přeboru prohraným zápasem v Semilech.

Lovecký zámeček v Lípě dostane novou fasádu

Česká Lípa - Unikátní památka, tzv. Červený dům v České Lípě, by se mohla v budoucnu otevřít veřejnosti.

Supervýhodná nabídka? Pět tipů, jak nenaletět při zhodnocování peněz

I relativně nízká finanční gramotnost Čechů může za to, že čas od času skočíme na „supervýhodnou“ nabídku zhodnocení peněz, která se nakonec promění v totální fiasko. Pokud byste rádi investovali svoje úspory, nevynechejte následující tipy. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení