Běží teprve dva týdny, ale už nyní je zřejmé, že to byl krok správným směrem. Zbrusu nový systém informování o poruchách na území města prostřednictvím webové aplikace, se osvědčuje radnici v Novém Boru. Lidé píší a označují místa s poruchami denodenně a pracovníci města mají díky tomu lepší přehled, do kterých ulic se mají vydat a proč.

„Každý den máme minimálně jedno upozornění. Řekl bych, že nám to hodně pomáhá, rozhodně je to dobrá věc, díky které se mimo jiné ukázalo, že občané města nejsou lhostejní ke svému okolí," chválí Petr Škop, vedoucí oddělení správy technických služeb a komunálního odpadu městského úřadu v Novém Boru.

Informovat radnici o závadách mohou lidé prostřednictvím internetové aplikace přesně od 1. listopadu. Nejčastěji si podle Škopa Novoborští stěžovali na lampy, které nesvítily, nebo rozbité koše. „Lhůty, do kterých jsme schopní zjednat nápravu, jsou různé v závislosti na smlouvách, které město má s dalšími firmami. Třeba v případě košů je to otázka tří dnů," říká Škop.

Za hlavní výhodu nového systému informování radnice mimo jiné považuje možnost dozvědět se o poruchách v méně frekventovaných místech, kde se zaměstnanci tak často nepohybují. Aplikace na hlášení poruch je obyvatelům města Nový Bor k dispozici na webové adrese novybor.infomap.cz. Po zobrazení stránka uživateli internetu nabídne šest různých kategorií závad, které lze nahlásit.

Jsou to závady na veřejném osvětlení, chodníku nebo vozovce, uliční vpusti, odpadkovém koši, lavičce nebo dopravním značení. Po rozkliknutí příslušné kategorie se pak zobrazí mapa města Nový Bor a po levé straně kolonky, do kterých lze pomocí textu i GPS polohy příslušnou poruchu a její místo upřesnit. Aplikace umožňuje také pro snadnější orientaci vložit snímek.

Hlášení poruch pomocí aplikace funguje od letošního října také v České Lípě. Tam využívají systém ProblemReport, který je dokonce možné stáhnout přímo do chytrého telefonu.