Omezený dojezd, často jen těsně přesahující stovku kilometrů, společně s prakticky neexistující sítí dobíjecích stanic, nutí těch pár „elektromobilistů" spoléhat na vlastní přípojku.

První vlaštovky již přilétají. Tam, kde před dvěma lety stával sedmdesátiletý smrk, který následně zdobil předchozí vánoční trh na pražském Staroměstském náměstí, vybudovala firma Fehrer u svého závodu v České Lípě nenápadný nerezový sloupek, rychlonabíjecí stanici pro elektromobily. Přestože není její poloha uprostřed průmyslové zóny na první pohled příliš praktická, jedná se o první obdobné veřejně přístupné zařízení na Českolipsku.

„Chceme, aby bylo vidět, že naše společnost myslí ekologicky, navíc máme zákazníky z řad výrobců automobilů a v jejich flotilách se začínají objevovat první referentské elektromobily," říká Marian Fabini ze společnosti Fehrer Bohemia a předpokládá, že ze začátku si někdo přijede nabít automobil zhruba pětkrát do roka. „Proč teď? Myslíme dopředu, navíc byly vhodné podmínky," vysvětluje.

Společnost se dohodla s Pražskou energetikou, která dodává do továrny elektřinu, a mimo jiné se zabývá právě výstavbou nabíjecích stanic. Během stavby nového parkoviště si připravili i infrastrukturu potřebnou pro daný typ právě vztyčené rychlonabíječky. V zásadě tedy kabel opravdu silného průřezu. „Máme připravenou síť ještě na jednu," podotýká Fabini.