VYBRAT REGION
Zavřít mapu

O zákazu kamionů u Ploučnice rozhodnou úředníci v Ústí

Stružnice - Slabý dárek pro trpící obce mezi Českou Lípou a Děčínem. Rok a půl trvalo zjistit, kdo o zájmu krajů rozhodne.

12.9.2014 2
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník

Praskají zdi jejich domů a bojí se o život při pohybu poblíž silnice. Trable způsobené nadměrnou kamionovou dopravou obyvatelům obcí, ležících mezi Českou Lípou a Děčínem v údolí řeky Ploučnice, zatím zůstanou.

Zásadní posun a realizace řešení se zatím nekoná, celý boj proti kamionům se posunul jen o píď. Ministerstvo dopravy, na které se Ústecký i Liberecký kraj obracely, nerozhodlo a možnost verdiktu vrátilo na krajskou úroveň.

„Společně s ministerstvem a Libereckým krajem jsme se dohodli, že o regulaci nočního tranzitu na silnici II/262 rozhodne správní řízení, které povede Ústecký kraj, odkud vzešel původní požadavek na omezení tranzitu," řekl Filip Ušák, zastupitel Benešova nad Ploučnicí a předseda petičního výboru petice za omezení tranzitní dopravy.

Že se na silnice mezi Českou Lípou a Děčínem omezí kamionová doprava v noci, se oba kraje i obce dohodly už v listopadu loňského roku právě v Benešově nad Ploučnicí. Ovšem až teprve letos na konci června oslovily dopisem ministerstvo dopravy. „To poté krajům poměrně šalamounsky vzkázalo, aby se domluvily mezi sebou, kdo to bude pískat," popsal stanovisko ministerstva Ušák.

„Jsem rád, že Liberecký kraj i ministerstvo dopravy souhlasilo s tím, že moderátorem správního řízení bude Ústecký kraj."

Na dotaz Deníku Ušák uvedl, že i s vědomím všech lhůt, které ve správním řízení nabíhají, doufá, že řízení o omezení kamionů skončí ještě do konce letošního roku.

Účastníky správního řízení podle něj budou oba kraje a obce ležící při silnici II/262. Ve správním řízení tak nebudou jako účastníci obce z Novoborska, které od počátku proti záměru Ústeckého kraje a obcí z údolí Ploučnice protestovaly.

Informace o dohodě, kdo povede správní řízení, přijali starostové z Českolipska rozporuplně.

„Jsem negativně překvapený, že teprve po roce se dohodlo, kdo bude moderovat správní řízení. Ztratili jsme rok, to je brutální chyba," uvedl včera Jiří Blekta, místostarosta kamiony decimované Horní Police. „Druhou věcí je fakt, že je tu sice společná dohoda na nočním zákazu, ale pro nás to není řešení. My budeme muset začít podnikat kroky bez ohledu na správní řízení, protože za námi chodí lidé, že se jim trhají baráky a padají jim zdi. Takhle už to dál nechat nemůžeme."

Místostarosta ale ujistil, že Horní Police nechce jít proti společné dohodě o omezení nočního provozu kamionů. „Na druhou stranu nemůžeme být úplně neteční ke stížnostem lidí, tím spíše, že my sami objektivně vidíme, že tady se ničí majetek, a to provozem na silnici v majetku Libereckého kraje," dodal Blekta.

Hejtman Libereckého kraje Martin Půta na to zareagoval: „To je civilizační problém, který zatím zřejmě nikdo neumí řešit. Všichni dneska chceme nakupovat v úžasných supermarketech a mít práci v dojezdové vzdálenosti autem. Všechno, co se v těch továrnách vyrábí a marketech prodává, se ale vozí kamiony. Žijeme v době, kdy se veškerý náklad vozí po silnicích, které na to nikdy nebyly stavěny."

Spor o kamiony se táhne už rok a půlÚnor 2013 - Obce mikroregionu Peklo na Českolipsku inspiroval záměr Ústeckého kraje uzavřít silnici II/262 pro kamiony. Sepsaly petici.
Březen 2013 - Proti aktivitě mikroregionu Peklo se postavil svazek obcí Novoborsko kvůli obavám, že se kamiony přesunou tam.
Březen 2013 - Krajský radní pro dopravu Vladimír Mastník na setkání se starosty z Českolipska v Pihelu oznámil, že Liberecký kraj záměr Ústeckého kraje nepodporuje. Starostové chtějí v jednáních pokračovat.
Duben 2013 - Liberecký i ústecký krajský radní se sešli v České Lípě a dohodli se, že kvůli kamionům svolají velký sněm obcí z obou krajů.
Květen 2013 - V závěru měsíce proběhlo v České Lípě velké jednání zástupců obou krajů, obcí a ministerstva dopravy. Výsledek: Kraje se dohodly, že nechají vypracovat dopravní studii.
Září 2013 - Krajští hygienici zveřejnili výsledky měření hluku, které prováděli na podnět Horní Policie. Naměřili překročení limitů, ale pouze v noci, hluk přes den byl ještě v limitu, i když jen velmi těsně.
Listopad 2013 - Kraje představily řešení: regulaci kamionů v noci.

Autor: Michael Polák

12.9.2014 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:
Po moderní, bezpečné a širší silnici se nově jezdí u Oken na Českolipsku. Skončila kompletní rekonstrukce úseku krajské silnice II/273 která vede z obce Okna dál do Středočeského kraje.
3

Hranice kraje u Oken má novou silnici

Na roční hostování přišel do Lípy z AC Sparta Praha futsal Patrik Mažári, který již u českolipského klubu působil v minulé sezoně.

Futsalisté jsou v plné přípravě

KRÁTCE: Náměstí v Boru mění tvář, Doksy rozšířily kamerový systém

Českolipsko - Přinášíme krátké zprávy z celého regionu: zpravodajství z měst i obcí, krimi, kultury a sportu.

Přehled TOP zpráv za minulý týden

Českolipsko – Přečtěte si výběr toho, co se dělo ve Vašem městě a okolí minulý týden.

Porážku Boru zajistil jediný hráč

Hrobce /FOTOGALERIE/ - O prohře Nového Boru na půdě SK Hrobce rozhodly dvě chyby.

1968: Na pohřbu obětí „bratrské“ pomoci mluvil Havel i Tříska

Liberecký kraj - Tanky s okupanty se dostaly až v Liberci na náměstí před radnici, které bylo k ránu plné lid zburcovaných střelbou. V Desné hořící cisterna po nehodě usmrtila babičku s holčičkou … Před 49 lety.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení