Více s námi mluvte, myslete na naše pohodlí, pak se tu budeme cítit dobře. Takový vzkaz vyslali na základě svých osobních zkušeností lidé, kteří se v průběhu své léčby v Nemocnici s Poliklinikou v České Lípě zapojili do průzkumu Kvalita očima pacientů. Ten probíhal od poloviny září do poloviny listopadu ve čtyřech páteřních nemocnicích Libereckého kraje.

Českolipská nemocnice se díky hodnocení pacientů posunula za poslední tři roky z ratingového pásma B do úrovně A-, což je stejná úroveň jakou si udržela největší krajská nemocnice v Liberci.

Podle autora výzkumu Tomáše Raitera je posun zdravotnického zařízení od roku 2008, kdy proběhlo obdobné hodnocení, významný. „Nemocnice dlouhé roky bojuje s nižší image. Proto tak výrazný posun v hodnocení pacientů je výborný výsledek,“ podotkl Tomáš Raiter.

Vysvědčení nemocnici vystavily převážně ženy a více než polovina pacientů, kteří zodpověděli otázky byli ve věku nad 51 let. Přes 79 procent z nich vyjádřilo s celkovou kvalitou nemocnice spokojenost.

Nejvíce ceněné je zapojení rodiny do léčby a s pokračováním péče po propuštění. Pacienti kladně hodnotili přístup zdravotních sester a lékařů.

ANKETA: Jste spokojeni s péči a komunikací lékařů v českolipské nemocnici? Hlasujte v anketě vpravo nahoře a diskutujte pod článkem

Pro nemocnice jsou takové informace od pacientů velmi důležité. Na jejich základě už v nemocnici probíhají změny na centrálním příjmu pacientů, aby se co nejvíce zkrátilo čekání na přijetí na plánovanou operaci. „Naší snahou je, aby pacienti plynule přešli z ambulance na lůžko a až pak se vyřídily všechny náležitosti,“ uvedl ředitel českolipské nemocnice Petr Chmátal.

Podle něj potvrdil průzkum bolavá místa nemocnice. Je ve špatném technickém stavu, což se zákonitě projevuje v pocitech pacientů. „Když týden co týden slyší sbíječky a stěžují si, že v zimě je jim zima a v létě zase teplo, musí se to projevit,“ konstatoval Petr Chmátal.

V nemocnici sice chystají rozsáhlou opravu hlavních budov za zhruba 150 milionů korun, ale prozatím neví, kdy ji zahájí. „Nutné je také zlepšit komunikaci mezi lékaři a pacienty,“ dodal ředitel Chmátal.

Podle Tomáše Raitera potřebuje pacient pocit, že se účastní léčby, a proto je komunikace tak důležitá.