Rozlehlé autobusové nádraží vzniklo v dobách, kdy za prací do Stráže dojížděly tisíce lidí. Každou hodinu tudy projelo padesát spojů. Dnes, když už Diamo nezaměstnává na pětatřicet tisíc lidí, ubylo spojů a údržba nádraží po finanční stránce je náročná.

„Potřebujeme investovat do něčeho jiného. Nástupiště D se už ani nevyužívá, dnes tu parkují kamiony a autobusy. Je zbytečné, aby parkovaly pod střechou. Celé nástupiště se zruší a železo odvezeme do sběrny,“ říká starostka Věra Reslová. „Na místě nástupiště vzniknou parkovací místa,“ dodává.
Podobný osud čeká i nástupiště C.

„Sem autobusy stále najíždějí, je proto třeba jednotlivé linky rozdělit mezi zbývající dvě nástupiště a to podle jízdního harmonogramu, aby nedocházelo ke kolizím mezi jednotlivými spoji,“ doplňuje místostarostka Naďa Urbánková.

Opraví nástupiště

Jak vidno z fotografií, konstrukce nástupišť je železná. A právě toto železo bude zčásti financovat opravy zbývajících dvou nástupišť. Áčko zastřešené je, ale boční zástěna, která má chránit čekající lidi proti větru a dešti je polámaná a potřebuje opravu.

„U béčka je zapotřebí celá nová střecha, k tomu nátěry a další drobné úpravy. Prvotní práce zainventujeme z odevzdaného železa, na další se musí vypracovat kalkulace,“ dodává starostka.