Snižování počtu zaměstnanců Městského úřadu v České Lípě probíhá podle výsledků a doporučení personálního auditu, který schválili zastupitelé již v loňském roce. První kroky začalo vedení radnice uvádět do praxe v dubnu letošního roku.

Některé odbory zrušili

„Většina organizačních změn se uskutečnila k 1. červenci letošního roku. Nejpodstatnější z nich spočívala ve zrušení technického odboru a odboru školství, kultury, sportu a cestovního ruchu,“ uvedla tisková mluvčí městského úřadu Kateřina Amrichová.
Činnosti zrušených odborů jsou převedeny do kompetencí stávajících a bylo také nově vytvořeno oddělení volnočasových aktivit a školství.
„Vznikl také odbor s názvem kancelář tajemníka MěÚ, kam jsou převedeny činnosti zajišťující služby spojené s chodem úřadu a výkonem samosprávy. Podstatné změny v rámci nového organizačního uspořádání jednotlivých odborů MěÚ spočívají také ve zrušení několika oddělení, vytvoření úseků, zejména v přímé podřízenosti vedoucích odborů, a sloučení některých oddělení,“ doplňuje mluvčí.

Přestěhují také kanceláře

Až do konce letních prázdnin budou probíhat změny, tedy stěhování některých kanceláří.
Například ve druhém patře budovy čp. 2 má již svoji kancelář nově vzniklé oddělení vnitřních věcí zajišťující rovněž inzerci Městských novin a další služby pro MěÚ, ale také ztráty a nálezy či vypravování pohřbu osamělých zesnulých.
Podobné změny chystají i v Novém Boru. Rada města již schválila poptávkové řízení na firmu, která personální audit provede. Ten je jedním z hlavních bodů koaliční dohody, kterou podepsali zastupitelé letos v červnu, kdy zvolili nové vedení města.

V Boru audit objednají

„Od doby, kdy byla ukončena činnost okresních úřadů a Nový Bor se stal pověřenou obcí třetího stupně, nikdo nedokázal jasně říct, kolik úředníků zejména na úseku státní správy by mělo na městském úřadu pracovat,“ zdůvodňuje místostarosta Nového Boru Stanislav Valdman, proč se nové vedení města pro personální audit rozhodlo.
„Jestliže audit prokáže, že může být úředníků méně, ušetříme na mzdách. Ale může tomu být i naopak,“ nevylučuje ani tuto možnost místostarosta.
Když byla ukončena činnost okresních úřadů, přešel výkon státní správy na obce. V okrese Česká Lípa se pověřenými obcemi třetího stupně stala města Česká Lípa a Nový Bor.
Na novoborském městském úřadu by měl být personální audit dokončený do 31. prosince letošního roku, a proto budou moci být doporučení vedoucí k co nejefektivnějšímu výkonu státní správy a samosprávy realizovaná až v příštím roce.
V České Lípě ubude po dokončení změn 22 pracovníků, takže konečný stav by měl být 207 úředníků. Úspora na mzdách má dosáhnout částky 5,7 milionů korun.