Potřebovali bychom, kdyby na Liberecku jezdilo do menších měst víc autobusů a v čase, kdy končí nebo začínají u nás směny. I taková přání zazněla včera ráno v Liberci během setkání zdejších podnikatelů s vedením Libereckého kraje.
„Je dobře, že jsme se mohli s vedením kraje sejít. Bereme to jako první kontakt. Chystáme se totiž otevřít v Liberci naši pobočku, a proto nás dopředu zajímá například to, jaké dotační programy kraj nabízí,“ zhodnotil schůzku Slawomir Laskowski, zástupce firmy Atento.
Firma sice zatím na Liberecku nepodniká, ale chystá se sem. Její vedení by rádo otevřelo pobočku přímo ve středu města ještě tento rok. Atento, které se zabývá sdílením služeb pro telekomunikační operátory, banky a další instituce, zaměstná v Liberci podle Laskowského zhruba 170 lidí.
„Pokud všechno dobře půjde, rádi bychom s náborem nových sil začali v září tohoto roku,“ prozradil Slawomir Laskowski. Nejožehavějším tématem schůzky ale byla doprava. To potvrdil i hejtman Stanislav Eichler.
„Společně jsme hledali, jak může Liberecký kraj v době současné krize firmám pomoci. Sešli jsme se s podnikateli proto, abychom si od nich na vlastní uši poslechli, v čem jim kraj může vyjít vstříc,“ zdůraznil hejtman. „Nejvíc firmám vadí současná dopravní obslužnost,“ dodal.
Doprava stojí firmy příliš mnoho
Podnikem, který si musí pracovníky do fabriky vozit, je například Knorr Brehmse, vyrábějící komponenty do automobilů. Firma dříve sídlila v Hejnicích. Odtud se ale přestěhovala do Liberce, a tak to mají nyní zaměstnanci z Frýdlantska, odkud většina z nich pochází, do práce mnohem dál.
Podle Petra Zimy z vedení společnosti je pro podnik doprava dělníků velkým problémem. „Vozit pracovníky do Liberce a zpět, a to na tři směny, znamená, že máme vyšší náklady. Platíme si totiž svého dopravce. Jsme tudíž na trhu trochu znevýhodněni,“ podtrhl Petr Zima. „Líbilo by se nám, kdyby kraj spoje na Frýdlantsko posílil a přizpůsobil směnám,“ dodal. Podnik dováží z Frýdlantska 150 až 200 lidí.