VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Podnikatele v kraji drtí hlavně nedostatečné množství spojů

Liberec - Při včerejším setkání s hejtmanem si místní podnikatelé postěžovali na to, co je trápí

17.3.2010 1
SDÍLEJ:

DĚLNÍKY SI FIRMY SAMY DOVÁŽEJÍ. Vedení větších firem, které sídlí na Liberecku, nezbývá většinou nic jiného, než si dělníky svážet do fabriky vlastní dopravou.Foto: Deník/ Jan Škvára

Potřebovali bychom, kdyby na Liberecku jezdilo do menších měst víc autobusů a v čase, kdy končí nebo začínají u nás směny. I taková přání zazněla včera ráno v Liberci během setkání zdejších podnikatelů s vedením Libereckého kraje.

„Je dobře, že jsme se mohli s vedením kraje sejít. Bereme to jako první kontakt. Chystáme se totiž otevřít v Liberci naši pobočku, a proto nás dopředu zajímá například to, jaké dotační programy kraj nabízí,“ zhodnotil schůzku Slawomir Laskowski, zástupce firmy Atento.

Firma sice zatím na Liberecku nepodniká, ale chystá se sem. Její vedení by rádo otevřelo pobočku přímo ve středu města ještě tento rok. Atento, které se zabývá sdílením služeb pro telekomunikační operátory, banky a další instituce, zaměstná v Liberci podle Laskowského zhruba 170 lidí.

„Pokud všechno dobře půjde, rádi bychom s náborem nových sil začali v září tohoto roku,“ prozradil Slawomir Laskowski. Nejožehavějším tématem schůzky ale byla doprava. To potvrdil i hejtman Stanislav Eichler.

„Společně jsme hledali, jak může Liberecký kraj v době současné krize firmám pomoci. Sešli jsme se s podnikateli proto, abychom si od nich na vlastní uši poslechli, v čem jim kraj může vyjít vstříc,“ zdůraznil hejtman. „Nejvíc firmám vadí současná dopravní obslužnost,“ dodal.

Doprava stojí firmy příliš mnoho

Podnikem, který si musí pracovníky do fabriky vozit, je například Knorr Brehmse, vyrábějící komponenty do automobilů. Firma dříve sídlila v Hejnicích. Odtud se ale přestěhovala do Liberce, a tak to mají nyní zaměstnanci z Frýdlantska, odkud většina z nich pochází, do práce mnohem dál.

Podle Petra Zimy z vedení společnosti je pro podnik doprava dělníků velkým problémem. „Vozit pracovníky do Liberce a zpět, a to na tři směny, znamená, že máme vyšší náklady. Platíme si totiž svého dopravce. Jsme tudíž na trhu trochu znevýhodněni,“ podtrhl Petr Zima. „Líbilo by se nám, kdyby kraj spoje na Frýdlantsko posílil a přizpůsobil směnám,“ dodal. Podnik dováží z Frýdlantska 150 až 200 lidí.

Autor: Zuzana Minstrová

17.3.2010 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Autoveterán. Ilustrační foto.

Českolipskem projede desítka historických vozidel

Pestré složení týmů dopředu určila pravidla. Minimálně jednomu členovi muselo být přes 55 let, mezi sebou nikdo nesměl být v příbuzenském svazku. To mimo jiné vedlo k seznámení blízkých sousedů, kteří se do té doby vůbec neznali.
28

Českolipskou Čtvrtí roku 2017 se stalo Moderní centrum

KRÁTCE: Bogar má už dva tituly mistra světa. Práce v Pihelu mění jízdní řád

Českolipsko - Přinášíme krátké zprávy z celého regionu: zpravodajství z měst i obcí, krimi, kultury a sportu.

Marek Burian přestoupil do Doks. "Seběhlo se to rychle," přiznává hráč

Česká Lípa – Ještě před týdnem v Novém Boru se společně se spoluhráči z českolipského Arsenalu radoval z premiérové výhry v divizní soutěži. Sedm dní nato už ale na stadionu v Semilech oblékl dres Doks.

POZVÁNKA: Vratislavice budou ve čtvrtek patřit módě a Beatě Rajské

Vratislavice n. N. – Na autorskou módní přehlídku poslední kolekce návrhářky Beaty Rajské zvou ve čtvrtek Vratislavice. 

Dobrovolníky z celého kraje letos ocení v České Lípě

Liberecký kraj - Cena pro obyčejné lidi, kteří dělají obyčejné věci. Tak zní charakteristika cen Křesadlo, které každoročně putují šesti vybraným dobrovolníkům z Libereckého kraje. Letošní již sedmý ročník má pod patronátem českolipská pobočka organizace ADRA.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení