Druhá generace, která přichází letos, nabízí zcela jiné designové pojetí. Je totiž pravdou, že zdaleka ne všichni pokládali první BMW 2 Active Tourer za hezký vůz. Nyní na to šli tvůrci designu jinak. Na přídi se objevila náležitě zvětšená maska chladiče ve tvaru klasických ledvin, užší světla vpředu i vzadu dodávají dynamické vzezření.

Pravá revoluce ovšem nastala uvnitř. Active Tourer je prvním automobilem značky se spalovacím motorem, který má zcela nově pojatý interiér. Na první pohled je zřejmý prohnutý displej, který v sobě zahrnuje jak digitální přístrojový štít, tak centrální multimediální displej. Mezi sedačkami je mohutná loketní opěrka, která plynule přechází v jakési ovládací centrum. Nalézají se tady jak volič převodovky, tak přepínač jízdních režimů, ale také startovací tlačítko, spínač parkovací brzdy či ovladač hlasitosti audiosystému.

Škoda začíná s odtajňováním velkého rodinného elektromobilu
Škoda již láká na svůj sedmimístný elektromobil. Středobodem je dětská sedačka

Pod tímto „velínem“ je pak prostor na odložení třeba dámské kabelky. Mně se toto pojetí interiéru líbí. Jen bych se přimlouval, aby se někde našlo místo pro klasické knoflíky pro nastavování klimatizačního systému. Takto je nutno šátrat po displeji.

Díky výše položené střeše je i vzadu prostor pro urostlé jedince. Za řidiče s výškou 186 centimetrů si stejně velký člověk sedne s rezervou pěti centimetrů před koleny. Stejně velkou vrstvu vzduchu pak bude mít i nad temenem.

Vůz měl využívat silnější motor s kubaturou 1500 cm3
Škoda 1203 měla žít jen krátce. Nástupce vznikl už v roce 1972, ale „zatrhli“ ho

Zavazadlový prostor není na auto, které na délku měří jen necelých 439 centimetrů, vůbec malý. Lze ho ještě zvětšovat díky možnosti posunu částí zadní lavice. Uvítal bych ale více háčků na zavěšení tašek nebo nějaké další praktické detaily.

Pod kapotou testovaného vozu pracoval dvoulitrový čtyřválcový turbodiesel. Je až neskutečně tichý a zcela prost vibrací. Navíc úsporný. Během celého testu jsem zaznamenal průměrnou spotřebu 5,3 litru.

Lucie Borhyová a DS
Sporťáky? Ty mě nikdy nebraly, říká Lucie Borhyová

Agregát, který dobře spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou skýtá i dostatek potenciálu pro předjíždění v táhlých kopcích se stoupacími pruhy. Podvozek není přehnaně tvrdý, zvládá i velmi komfortní jízdu po proděravělém asfaltu.

O zpomalování se auto do značné míry umí postarat samo. Chce totiž získávat co nejvíce rekuperační energie, a proto třeba před křižovatkou, zatáčkou nebo za pomalejším vozidlem přibrzďuje. Sám jsem v tu chvíli ještě na pedál nešlapal. Nejprve mě to trošku vylekalo, ale pak jsem si řekl, že to vlastně k rodinně zaměřenému autu pasuje. Uvidíme, zda k tomu BMW přistoupí také u sportovněji laděných modelů.

Naše hodnocení

Plusy:

dostatečná nabídka motorizací, vnitřní prostornost, jisté jízdní vlastnosti

Mínusy:

ovládání klimatizace na displeji, vyšší cenovka, horší výhled šikmo vpřed

BMW 2 Active Tourer

karoserie: pětimístné pětidveřové MPV; motory/spotřeba: zážehový přeplňovaný tříválec 1,5/136–156 koní – 5,9–6,8 zážehový přeplňovaný čtyřválec 2,0/213 koní – 6,0–6,6, 7,0 l, vznětový přeplňovaný čtyřválec 2,0/150 koní – 4,8–5,3 l; převodovka: sedmistupňová automatická; vnější rozměry: 4386 x 1824 x 1576 mm; rozvor: 2670 mm; zavazadlový prostor: 470/1455 l; max. rychlost: 214–241 km/hod.; zrychlení 0–100 km/hod.: 7,0–9,0 s; cena: od 781 300 Kč