Pro provoz ve všední dny byl do České Kamenice předisponován M 152.0535, řečený Orchestrion, víkendový provoz bude ve znamení M 131.1302, zvaný Hurvínek, který se vrátil z větší dílenské opravy.

Pro zpestření přibude na Šenovku souprava T 211.2005 s vozem Bix, protože v Kamenickém Šenově po provedené opravě kolejiště lze nově objíždět. Soupravy se budou aktuálně střídat (měnit) a nasazení toho či onoho vozidla o víkendu nebude garantované.

Trasa, dlouhá přibližně 5 kilometrů se nachází částečně v Libereckém a z větší části v Ústeckém kraji. Odbočuje ze železniční stanice Česká Kamenice, která se nachází na trati SŽDC číslo 081 Děčín – Rumburk. Do provozu byla uvedena v únoru 1886. 

Za svou existenci zažila dobu rozkvětu a prosperity, ale i chátrání a naprostého úpadku. Od roku 2007 se začala psát nová historie lokálky se zamýšlenou dlouholetou perspektivou železničního provozu. Dráha prošla důležitou rekonstrukcí, na které se podílel nespočet dobrovolníků.

V letech 2008 až 2015 se uskutečnily výměna poloviny pražců na celé dráze a generální oprava obou velkých přejezdů v České Kamenici a v Kamenickém Šenově. Na trati také vyrostla čtyři historická mechanická návěstidla. Po rekonstrukci dráhy začala stoupat návštěvnost a turisté se sem opět začali vracet. Od roku 2016 se na dráze jezdí 7 měsíců v roce.

Více informací včetně jízdního řádu lokálky najdete na webu www.kzc.cz 

Veronika Nováková