Jednoduchý online formulář je k dispozici na www.stromroku.cz. Možnost přihlášek končí 19. května. Loňská národní vítězka – Hruška v Širém poli u Mrákotína – skončila v nedávno skončeném Evropském stromu roku pátá. Českou a na ni navazující evropskou soutěž pořádá Nadace Partnerství, záštitu převzal ministr životního prostředí a podporu poskytl Státní fond životního prostředí. Generálním partnerem tuzemské ankety je minerální voda Ondrášovka.

„Díky proměněné nominaci mohou komunity nejen podpořit povědomí o zajímavém stromu s příběhem, zvýšit turismus ve své obci a regionu a vyhrát odborné ošetření nebo arboristickou péči na míru. Stříbrný a bronzový strom získají speciální ošetření kořenovou injektáží,“ vypočítává přínos ankety její koordinátorka Kateřina Bolečková z Nadace Partnerství. Partneři odborných zásahů jsou firmy PROSTROM Bohemia a Groown.

Právě letos se organizátoři z Nadace Partnerství plánují zaměřit na význam a důležitost péče o vzrostlé stromy. Důraz při výběru kandidátů bude odborná porota klást také na příběh stromu a význam pro komunitu kolem něj. Deset nejzajímavějších stromů postoupí do letního online hlasování a jejich historii i krásu zachytí videospot od generálního partnera Ondrášovky.

Projekt Mosty v nás, který pořádá ZŠ Slovanka v České Lípě, propojuje generace.
Mosty v nás. Škola na českolipské Slovance sbližuje generace

Hrdým partnerem ankety Strom roku je již třetím rokem minerální voda Ondrášovka, která podněcuje k péči o stromy skrze jejich silné příběhy.

„V minulém ročníku se velmi dařilo Nepomyšlské lípě, která se stala i ústřední hrdinkou našeho reklamního spotu a skončila na krásném druhém místě. Abychom veřejnost v péči o stromy ještě více podpořili, Ondrášovka během letošního hlasování věnuje finanční dar za každou korunu, kterou lidé na ošetření a péči o stromy věnují,“ představuje další novinku Karolína Jendřejková, brand manager Ondrášovky.

David Kopecký