Podmínka účasti zimního závodu byla pouze jedna – alegorické sáně s tématikou právě meziválečného motorismu. Trať neobsahovala destrukční skokánek, jak to mají např. na podobné akci v Plavech. Pořadatelům jde totiž spíše o modelářký um a hlavně o zajeté časy. Akce odkazuje přeci na prestižní motoristickou závodnickou událost!

V paddocku se kolem 9. hodiny sešly 3 závodní týmy a tedy 3 monoposty. Pavel Bulejko zhotovil model Bugatti Typ 32 Tank o objemu 2,0 l, jenž jel poprvé (a naposledy) na Šébru o víkendu 29 - 30. září 1923, pilotovaný hrdým čerstvým majitelem Čeňkem Junkem (absolutní vítěz závodu). Tým Váška Járy sestrojil nádherný fiktivní závodní stroj s logem R na chladiči, alias eRko, jenž se pyšnilo funkčními historickými světlomety!

Třetí tým Kuba a Petra Tarnoczy představil krásnou Bugatti Typ 35 snad v měřítku 1:1, kterou ani není třeba představovat, ale jen pro info – poprvé jela závod Schöberbergrennen o víkendu 4 - 5. července 1925, pilotována opět Čeňkem Junkem (a opět pro vítězství). Bugatti typ 35 byl nejúspěšnější model z dílny v Molsheimu.

Tým společnosti Preciosa Lighting z Kamenického Šenova vytvořil v prostoru letiště skleněnou zahradu plnou světla.
Tropická zahrada. Český křišťál ze Šenova září na nejlepším letišti na světě

Po kontrole vozů a tratě komisařem závodu Jirkou Suchardou a po defilé týmů s monoposty pro hladové novinářské objektivy, proběhla testovací jízda modelů na úseku cca 50 metrů. Po testovací jízdě se jela jedna ostrá jízda dle plánu na celém úseku tratě, tedy téměř 400 metrů, ale bylo shledáno, že čerstvě padající sníh zpomaluje pekelné závodní stroje na úsecích s menším klesáním a tak bylo rozhodnuto zajet zbývající dvě jízdy jen na spodních dvou třetinách tratě, kde je hned od startu přibližně 15 % klesání.

Všichni závodníci dali do jízdy své maximum, sníh odletoval za modely jak štěrk za závodnímy vozy vedle na silnici ve dvacátých letech. Časy tak byly velice vyrovnané, nicméně celkové pořadí po sečtení jízd znamenalo vítěztví pro Pavla, druhé místo pro Kubu a Petru a bronz vybojoval Vašek.

Akci navštívilo zhruba 20 fandících diváků. Děkujeme všem přítomným za účast a podporu! Druhý ročník proběhne sice až příští zimu, nicméně na svých modelech závodních Walter, Bugatti, Mercedes, Austro-Daimler, Tatra, L&K, Praga, Amilcar či snad motocyklu Böhmerland a dalších již můžete pracovat! V roce 2023 tak budeme doufat v hojnou účast jak závodních týmů a jejich modelů tak i diváků!

Více informací naleznete zde: sebr.cz.

Pavel Bulejko