V roce 1905 byl do vozu vestavěn nový kotel soustavy Allison-Komarek, díky kterému se vůz stal provozně spolehlivým a dostatečně výkonným. Nejvíce je vůz spjat s tratí Opočno–Dobruška, kde s přestávkami jezdil od roku 1910 až do roku 1946. O dva roky později se stal majetkem Národního technického muzea a po několik desetiletí byl ozdobou dopravní expozice v hlavní budově muzea v Praze na Letné.

V letech 2005–2006 byl „Komarek“ opraven v ŽOS České Velenice a do roku 2011 provozován Muzeem ČD v Lužné u Rakovníka. Oprava do plně provozního stavu pak byla provedena v letech 2015-2016 pod taktovkou Národního technického muzea v Železničním depozitáři NTM v Chomutově. Parní motorový vůz „Komarek“ se pravidelně zúčastňuje historických jízd nejen na severu Čechu.

Radek Kubala, statutární zástupce spolku Zubrnická museální železnice