Po šesti letech se do Liberce vrací Krucipüsk s frontmanem a libereckým rodákem Tomášem Hajíčkem. V Castě, bývalém klubu Golet, nehráli „Krucáči" ještě delší dobu.

Tentokrát se na pódiu nepředvede pouze Hajíček, svému otci předskočí Tomáš Hajíček mladší se svou kapelou Backfist. Ta vznikla loni.„Před třemi lety jsem působil v kapele Demaja, která se rozpadla. Dále jsem pokračoval ve skupině Dusty Kate a jelikož mi začal chybět tvrdší styl hardcoru, začal jsem vymýšlet, jak zase hrát. Sehnal jsem si partu kluků, které to baví a místo bubnů jsem se chopil zpěvu," řekl Tomáš Hajíček mladší z kapely Backfist.

Hardcore ho bavil od dětství

K hardcoru a tvrdší muzice tíhnul prý už od dětství. „Krucipüsk mě určitě ovlivnil. Ze začátku hráli hardcore, takže jsem k tomuto stylu byl od mala vedený. Už v dětství jsem jezdil hodně na koncerty Krucipüsk a i na jiné kapely, na které mě rodiče brali. A když ne, seděl jsem doma a pouštěl si z kazeťáku kapely jako Suicidal Tendencies nebo Biohazard," vzpomíná.

KRUCIPÜSK & BACKFIST

koncert

Kdy: sobota 16. února od 20 hodin

Kde: Casta Club, Liberec

Vstupné:

190 Kč v předprodeji

240 Kč na místě

Hardcore je v dnešní době hodně provázaný s jinými kulturami popem, punkem nebo hip hopem. „Mezi špičku v těchto stylech řadím pražské Skywalker nebo vsetínské Zemanovce Criminal Colection. Taky bych chtěl zmínit špičku českého hip hopu Ty Nikdy Label," vyjmenoval své favority Tomáš Hajíček.

Skládají společně

Backfist hrají hardcore newyorského typu. Ovlivňují je starší kapely jako Agnostic Front, Madball nebo Murphys Law. Muziku v kapele skládají společně a songy textuje právě Tomáš Hajíček mladší. „Máme zhruba sedm písniček, což je víc jak půlhodinový program. Dáme taky jednu cover verzi Set it off od oblíbené kapely Madball," prozradil zpěvák.

Stejně jako jeho otec je Hajíček mladší liberecký rodák. Kulturu ve svém rodném městě chválí.

„V Liberci žiju odmala. A kultura, ať už punková, hardcorová nebo hip hopová, je tu silná, především díky kvalitním interpretům, ale mohla by být ještě daleko silnější. Problém je, že v kultuře jako takové nejsou peníze. V Německu kluby dostávají dotace na program. To v Česku silně chybí," postěžoval si.