Expozice se zaměřuje zejména na oblasti kresebných a přípravných studií (Studie k Ecce homo!), méně známých pláten (například s tématikou květin) a u pláten známých a nejčastěji publikovaných poodhaluje méně zmiňované skutečnosti (např. Studie pro výzdobu Národního divadla v Praze).

Výstava je panelová a je rozdělena do deseti panelů, které prezentují souvztažné reálie od počátku Hynaisovy tvorby přes vrchol tvorby až po poslední díla, která umělec tvořil těsně před svou smrtí. V expozici lze očekávat zejména životopisné informace, seznámení s Hynaisovou tvorbou českou i francouzskou, pohled do podrobnějších skutečností známých děl a dále pak také seznámení s Hynaisovským podáním kategorií ženský a mužský portrét. Speciální prvek ženského portrétu tvoří panel věnovaný modelce a pozdější světoznámé malířce Suzanne Valadon.

„Výstava byla sestavena nejen na materiálech současných i současně běžně dostupných, ale i na materiálech dostupných mnohem méně, pocházejících z dob Hynaisova života. Nejstaršími podkladovými publikacemi, které posloužily k složení podkladů této výstavě jsou monografie Viktora Šumana z roku 1924 a Autentický katalog výstavy v Obecním domě, věnované umělci k jeho sedmdesátým narozeninám z roku 1925,“ říká Ladislav Zikmund z internetové platformy Obrazar.com, která výstavu pořádá.

Premiérově se výstava představila před necelým rokem v pražském Ledebourském paláci, nyní zamířila do Nového Boru. Kurátorka výstavy Michaela Košťálová připravila speciálně pro reprízu v Novém Boru sadu detailů z Hynaisovy opony v Národním divadle a přiblížila tak výstavu autentickému divadelnímu prostoru. Výstava bude pro veřejnost otevřena až do konce února letošního roku.