Výlety Českolipskem kazí extrémní množství silničních staveb. Stavbaři teď ještě přeťali rušnou trasu v Jestřebí, oddělili sousedy a prodloužili kolony na I/9 u Zahrádek. Nedomýšlené kroky ale stěžují zejména běžný život, cesty do zaměstnání, zásobování, autobusovou dopravu i cesty sanitkám za pacienty. Úplná uzavírka mostku mezi Jestřebím a Provodínem proto šokovala nejen místní obyvatele. A ovlivnila aktuální kritickou dopravní situaci v blízkosti České Lípy.
I pro zasažené obce byl krok Libereckého kraje, který je majitelem mostku a investorem jeho přestavby, nečekanou zprávou. Tamní starostové se o ní oficiálně dozvěděli až na poslední chvíli. Narazili i na striktní neochotu zřídit zde pro osobní auta pontonový most, který by po několik měsíců uzavírky situaci ulehčil (a přilehlý kousek pozemku z CHKO nepoškodil).
Je nepochopitelné proč se zodpovědné úřady a státní organizace jako Ředitelství silnic a dálnic ČR, které mj. nyní investuje v Zahrádkách, a jimi vybraní dodavatelé staveb, lépe nedomluví. Plány a zakázky u dopravních staveb by nevyvolaly v jeden čas a v jednom mikroregionu, tak citelný chaos, stres a kolaps dopravy, jako tomu právě na Českolipsku.
Není to jen o financích, ale především o zdravém rozumu i obyčejné slušnosti. Ostudné je pozdní předání informací starostů, jak se stalo v Provodíně a Jestřebí. Stejně jako přehlížení souvisejících požadavků, návrhů od zasažených obcí a měst, které nejlépe znají dopady rozhodnutí vydaných od stolů v Liberci nebo Praze.