Mezi volbami není mnoho billboardů, nad kterými by se člověk zamyslel, případně pousmál a někdy dokonce i zapřemýšlel. To v čase předvolebním, to je jiná.

„Prosadíme dobře fungující stát!" slibuje jedna politická strana. Možná by tomu i někdo uvěřil, ale to by se z plakátu na řidiče nesměl zubit předseda nejmenované strany a dokonce politik, který byl před pár lety místopředsedou vlády. A nemám pocit, že za jeho vlády by stát fungoval dobře.

„Volím pravici !" oznamuje další billboard. Oznamovací tón beru na vědomí a v duchu si říkám, to já bych taky rád, jen tu pravici nějak nevidím.

„Víme, kam jdeme!" hlásá billboard strany, která byla v nedávné době v koalici a vládla nám. Myslím, že mnoho občanů dovede i na tuto větu reagovat. Jen jako zootechnik a nikoli češtinář nevím, jestli se v odpovědi píše předložka a podstatné jméno dohromady.

„Popereme se za vás!" další perla v nabídce. No nevím, nestojím o to, aby se někdo za mne pral. Nebo že by nová politická kultura a la asijské jednání politiků, často ukazované na internetu? To už bylo zajímavější jednání nejmenovaného zákonodárného sboru v jedné blízkovýchodní zemi, kdy poslanec si během jednání doběhl do auta pro samopal a se střelbou se vrátil do jednací síně.

„Prosadíme společné zdanění manželů!" tak to mne vzhledem k mému stavu neoslovuje vůbec.

„S lidmi pro lidi!" letité heslo jedné parlamentní strany. Je pravda, že se jedná o dlouhodobé heslo. Zrovna nedávno jsem se jednoho mého zastupitele právě za tuto stranu ptal, jestli je to myšleno tak, že třeba s těmi lidmi, kteří vysedávají před různými večerkami a posilují se zde pěnivým mokem?A nebo že by naopak „pro ně"? Odpovědi jsem se nedočkal.

„Méně státu, více občanům!" tak to je opravdová výzva na úvahu! Myslím, že mnoho občanů a firem již toto motto naplňuje. Problémem je, že když se takto chovají, vystavují se trestnému činu třeba krácení daně a naši novináři by pak neměli důvod uveřejňovat, že odhadované daňové úniky jsou ve výši 200 miliard Kč ročně!

Zastavil jsem se jen u několika „hlášek", které vás jako řidiče jisto jistě neminou. Berte prosím komentář, který je výše u těchto „hlášek" uveden, jako reakce, které mne napadly při jízdě po našich silnicích.

S trochou parafráze by se dal předvolební čas komentovat i slovy : „Byl předvolební čas byl billboardův čas!"

Přeji čtenářům Českolipského deníku šťastnou volbu v nadcházejících parlamentních volbách!

Ing. Vít Vomáčka, MBA starosta obce Kravaře v Čechách