Ještě před ukončením květnových statistik je zřejmé, že v Libereckém kraji bude za květen nárůst smrtelných nehod proti stejnému období loňského roku o 150 %. V Ústeckém kraji je nárůst menší, zhruba o 20 %. Na Českolipsku zemřel od začátku roku jeden člověk. Na konci dubna nepřežil dopravní nehodu u Doks čtyřiapadesátiletý muž.

V Libereckém kraji došlo také k nárůstu těžkých zranění. V Ústeckém kraji vzrostl počet lehkých zranění, o pár procent vzroste asi i počet těžkých zranění.

Nárůst počtu smrtelných zranění při nehodách na Ústecku byl evidován předběžně o 3 oběti, na Liberecku o 6 osob. V lehkých zraněních na Liberecku je zatím mírný pokles případů, na Ústecku je naopak vyšší počet o více než 120 osob.

Alkohol a drogy

Dopravních nehod pod vlivem alkoholu policie registruje poněkud více na Ústecku (o 16 %) než na Liberecku.

S koncem května lze očekávat, že v Ústeckém kraji budou policisté evidovat přes 150 řidičů, kteří způsobili nehodu pod vlivem alkoholu, a v Libereckém kraji přes 100 řidičů.

Pokud jde o drogy, suverénně vede Ústecký kraj, kde policie od 1. ledna do 28. května zjistila 18 nehod pod vlivem drog a na místě zadržela 11 řidičských oprávnění. Nejvíce drogových hříšníků policie zadržela na Děčínsku (5 případů) a v ústeckém okresu (4 případy). Po třech hříšnících evidují policisté v okresech Chomutov a Most.

Na Liberecku odhalili při nehodách policisté 3 osoby pod vlivem drog a jednomu řidiči na místě sebrali řidičské oprávnění.

Statistiky a zima

Jan Pechout z organizace BESIP uvedl k vyššímu počtu tragických následků dopravních nehod na severu Čech, že za letošní nepříznivé statistiky může velmi mírná zima.

„Dopravní policie evidovala již od začátku roku více nehod cyklistů a motorkářů, což je nezvyklé. Motorkáři vyrazili na silnice o měsíc až jeden a půl měsíce dříve, a skalní cyklisté jezdili prakticky od začátku roku," zdůraznil Pechout a dodal:

„Na Silvestra a na Nový rok jsem viděl nezvyklý ruch na cyklostezkách. Lidé na jízdních kolech zde byli jako by již přišlo jaro. Bylo to velmi nezvyklé. Také lidé používali častěji kolo při dopravě v rámci obce. S tím samozřejmě byl spojen i nárůst dopravních nehod."