Lucie Krafková by se ráda nominovala na některou zahraniční akci s reprezentací. Její předsevzetí jsou na místě, vždyť je předloňskou mistryní republiky. Zároveň však ví, že je k tomu potřeba jedna důležitá věc – dobré zdraví, které ji vloni na jaře na několik měsíců zradilo.

Jak se vám dařilo v minulém roce?
Celou jarní sezonu jsem se potýkala s řadou zranění a nemocí, takže jsem mohla pořádně trénovat až přes léto. Naštěstí podzimní sezona už byla lepší - na závodech českého poháru jsem se pohybovala kolem 4. místa a na MČR (klasická trať) jsem vybojovala 5. místo. Se závodem jsem byla spokojená, i když mě mrzel malý kousek od medaile.

Jakého úspěchu si z loňského roku nejvíce vážíte?
Nejvíc si asi vážím již zmiňovaného 5. místa a také 1. místa na podzimních závodech ve Švédsku, kde jsem poprvé běžela za svůj nový Stockholmský oddíl.

Co vás čeká v tomto roce za velké závody a jakých umístění chcete dosáhnout?
Kromě Českého poháru a MČR bych se ráda nominovala na některou zahraniční akci s reprezentací. V Maďarsku se bude konat MS a poté Euromeeting ve Švýcarsku. A umístění? Samozřejmě ta nejlepší!

Takže nadále budete startovat i za švédský tým?
Ano. Na podzim jsem přestoupila z jednoho menšího švédského oddílu do většího stockholmského. Běhám za ně závody převážně ve Skandinávii. Je tam skvělá skupina lidí, kteří orientační běh nemají jen jako koníček, ale i jako příjem financí (trenéři, mapaři). Připravují různá soustředění, motivační tréninky a podporují mě také i finančně.

Co vás čeká v nejbližší době (únor, březen)?
Jelikož studuji na Pedagogické fakultě v Liberci, celý únor strávím na praxi na ZŠ. Tréninky tedy budu muset trochu ošidit a sportovat jen jednou denně.
Na začátku března odlétám na soustředění na sever, pak následuje týdenní tréninkový camp s reprezentací v Itálii, poté další a další soustředění… Závody začínají v dubnu, ale hlavní sezona mě čeká až v červnu.

Účastníte se i nějakého lyžařského „orienťáku“?
Letos jsem na žádném lyžařském orientačním běhu nebyla. Zatím pouze trénuji fyzickou kondici (tzn. týdně tak 15 hodin - běh, lyže, plavání, spinning a posilování). Největší lahůdkou jsou asi dvouhodinové výběhy ve sněhu… to se pak už těším na jaro a les s jehličím.