Již na podzim loňského roku pořadatelé Rally Bohemia oznámili záměr oživit některé z tratí a lokalit, ve kterých se závodilo před mnoha lety. A dobrá zpráva je to především pro Severočechy. Na posádky i diváky čeká celých 20 rychlostních zkoušek, z toho 12 zcela nových a několik inovovaných.

NOVÉ TRATĚ NA SEVERU ČECH

Pořadatelé letos přichystali změny, které potěší především fanoušky rally ze severních Čech. Podařilo se totiž získat všechna potřebná povolení k průjezdům rychlostních zkoušek v oblasti Českodubska, Liberecka, Železnobrodska a Turnovska, kde se v některých případech naposledy závodilo v 80.90. letech minulého století. Tyto znovu oživené rychlostní zkoušky budou společně se servisem na hoškovickém letišti tvořit páteř sobotní etapy a pamětníkům z řad posádek i diváků dají možnost zavzpomínat na doby minulé.

„Na Liberecku se jezdil už loni, kdy se jely zkušební jízdy přes Ještěd. Bylo to po dlouhé době. Na sever Čech se závody vrací snad po 20 letech, ale diváky i závodníky čekají nové tratě,“ sdělil tiskový mluvčí Rally Bohemia Aleš Holakovský. „S výjimkou úvodní městské speciálky v Mladé Boleslavi budou všechny sobotní rychlostní zkoušky nové. Budou dlouhé do deseti kilometrů a pojede se jich proto vždy pět v řadě bez možnosti servisu,“ nastiňuje charakteristiku trati letošní Rally Bohemia její ředitel Petr Pavlát.

Jak potvrdil Holakovský, tak pod Ještědem je široké spektrum fanoušků rally. „V Liberci je dlouhá tradice. Motosport tam patří, protože v okolí severních Čech jsou krásné a náročné tratě, a to se líbí jak jezdcům, tak i divákům.“Ještě než se posádky dostanou na nové sobotní tratě, čeká je po mnoha letech obnovený páteční podvečerní prolog na Autodromu Sosnová u České Lípy. Zde se posádky utkají před diváckými tribunami v oblíbených paralelních soubojích.

BLÍŽÍ SE JIŽ 46. ROČNÍK 

46. ročník Rally Bohemia bude v Mladé Boleslavi hostit pátý podnik MČR v rally i MČR v rally historických automobilů a exhibiční Rally Legend. „Jedna z podmínek majitele většiny komunikací, tedy Krajské správy silnic Libereckého kraje, je zamezení zkracování zatáček a poškození krajnic. Stejně jako na většině ostatních soutěží tedy budou použity takzvané „protikaty“. Předpokládáme proto, že na trati budou panovat konstantní a rovnoměrné podmínky,“ dodal na závěr ředitel závodu.