„Když si závod ze začátku jako já necháte utéct, je to pak složité dostat se zpět. Když startujete z 50. nebo 60. místa, trvá to pak 2 - 3 dny než se dostane tam, kde má být. Ale jsem rád, že mám za sebou přes polovinu závodu, něco stahuji a nejsem přes šedesáté místo.

Jinak mám problémy s navigací ve volném terénu, v dunách mi to prostě nejde,“ popsal Pabiška. V páteční etapě se mu utrhl blatník: „Opravoval jsem ho a bylo sympatické, že mi jeden chlápek z auta dal izolačku a já mohl americkou páskou omotat zadní blatník tak, abych ho neztratil.“

A další problémy? „Žádné větší problémy nejsou, cítím se dobře, jen bych se občas potřeboval dýl pospat. Když mě brácha nemusí budit, tak se cítím na motorce mnohem líp. Když vstávám v 9, tak mám pak mnohem víc sil. Ale když jdu spát hodně pozdě, tak je tím výsledek znatelně ovlivněn.“

S technikou je spokojen na víc jak 50 %. „Máme nějaké nedodělky, které se mi nelíbí a chtěly by ještě dopilovat. Dakar je ohromné testování, takže se sebemenší chybička hned ukáže. Jinak jsem s technikou spokojený, protože každý den neděláme zásadní opravy jako loni. Největší přínosem jsou filtrboxy. Každý den je rozděláváme, ale jsou zanešeny jen klasicky, žádné chlupatiny, proto motor může celou dobu jet na čistý vzduch, úplně v pohodě, zkrátka paráda.“

A srovnání s loňskem? „Loni jsem byl po 3. etapě na odpis. Letos, protože jsem začal volněji, dostával jsem se pomalu do větších otáček, i když jsem v 6. etapě musel zabrat pořádně. Ale extrémní to nebylo. Bylo mi jen trochu mizerně. To na sobě poznám, když si začnu nadávat do helmy. Ten stav jsem prožil v 6. etapě, kdy jsem do ní zařval dvakrát. Ale jinak žádný problém nemám.“ Držme libereckému Pábovi na jeho Yamaze palce do dalších etap. Vydržet!