Veteránské rojení totiž původně vzniklo jako sraz britských klasických automobilů, a tuto tradici by rádi pořadatelé uchovali. Ovšem během let projevili zájem o účast na pohodové akci také majitelé ostatních značek. Ale vzhledem k rostoucí popularitě Veteránského rojení byl nucen Classic Car Club společně s manželi Tomášem a Zuzanou Pavlíkovými omezit účast na maximálně sto padesát vozidel.

Na druhou stranu se snaží každý rok přijít s něčím novým. Letos to bude třeba podvečerní vyjížďka na zámek Stránov, kde je přichystána prohlídka i s kastelánem.

Zámek Lobeč bude veterány žít už od ranních hodin, kdy ve dvoře proběhne výstava automobilů. Nebude chybět ani divácká soutěž o nejkrásnější klobouk srazu, piknik a dobový oblek. Takže piknikové koše, deky a stylově oblečení účastníci jsou vítáni. Dobovou atmosféru naladí už tradiční kapela Jazz Kvintet Turnov se svými sólisty.

Po 13. hodině odstartuje asi šedesátikilometrová orientační jízda pravidelnosti s podtitulem „Utajené kouty Kokořínska“ se dvěma měřenými úseky. V nich musí posádky zajet naprosto shodný čas podle předem zvoleného průměru. Úkol bude o to složitější, že se tyto úseky pojedou oběma směry.
V tuto chvíli je přihlášeno zatím osmdesát automobilů a deset motocyklů (i když tam se ještě „nápor čeká“ – vyčkávají na počasí), ale další přihlášky stále ještě docházejí.

Jak už bylo zmíněno, převažují anglické značky MG, Triumph, Jaguar, Mini, Austin Healey, ale přihlášen je třeba i Rolls Royce Silver Shadow. Z dalších automobilů stojí za zmínku například BMW 633, Saab Sonett III, Fiat 124, Alfa Romeo nebo Ford Mustang či Porsche 911.

Pro diváky jsou připraveny nové parkovací prostory, a pro ty, kteří přijedou s veteránem „tak říkajíc navíc“, tedy bez ohlášení, budou přichystány zvláštní prostory.

Sobotní akcí však „rojení“ nekončí, protože na neděli 13. června je přichystána ještě jízda pravidelnosti do vrchu v nedalekém Nosálově.
Účastníci, převážně se sportovními historickými automobily, pojedou sice po uzavřené trati, ale nikoliv na rychlost, ale na pravidelnost. Po dvou dopoledních tréninkových jízdách jsou odpoledne na programu dvě závodní jízdy.