Nově jízdenky ponesou označení Euro Nisa Ticket. Podle Otto Pospíšila ze společnosti Korid, která v Libereckém kraji organizuje dopravu, to bylo nutné. „U nás se jízdenky jmenovaly Libnet, v Polsku bilety Euronisa a v Německu Euronisa Ticket. Takže občas docházelo k tomu, že průvodčí v Německu nebo Polsku náš Libnet neuznali, ačkoliv k tomu neměli jediný důvod," říká Pospíšil.

Jeho slova potvrzuje i Jitka Šulcová z Liberce. „Jeli jsme před časem na výlet na Oybin a i když nás pokladní v Liberci ujišťovala, že ty jízdenky platí i na úzkokolejce na Oybin, tak jsme tam stejně museli každý zaplatit devět euro navíc, protože německý průvodčí nechtěl Libnet uznat." K tomu by už ale nemělo docházet, jednotný název jízdenky by měl všem komplikacím předcházet. Jediným problémem je tak malý zájem veřejnosti o tyto turistické jízdenky.

Proč se neprodává?

I když lístky platí po celém Libereckém kraji, v okresech Bautzen a Görlitz a na území Dolnoslezského vojvodství, cestující je u nás moc nekupují. A to i přesto, že cena je pro cestování víc než výhodná. Jednotlivce vyjde na 160 korun, zatímco skupinu až pěti osob na 320 korun. Jízdenka platí celý den a využít se dá ve všech vlacích a autobusech na území Euroregionu Nisa, i na lanovce na Ještěd.

„Když vás bude pět, tak za 65 korun můžete cestovat až do Bad Muskau a zpět a ještě dojet domů tramvají, to je výhodné," říká Pospíšil. Přesto jich dopravci prodali u nás od ledna do října jen 249 kusů. „Chceme jízdenku rozšířit i na oblast Česko-saského Švýcarska a směrem do Krkonoš. Doufáme, že cestující poznají její potenciál a budou ji víc využívat," dodal Pospíšil.