Jedná se o cesty II. a III. třídy, na kterých došlo od loňska jen k nepatrnému zlepšení. Kraj přitom do oprav silniční sítě investoval v uplynulém roce 1,3 miliardy korun. „K výraznému zlepšení došlo na zejména na silnicích II. třídy. Přesně polovina úseků II. tříd má povrch vozovky výborný nebo dobrý," upřesnil krajský radní pro dopravu Vladimír Mastník.

Horší situace je u silnic III. tříd, kde se podařilo snížit délku havarijních úseků o dvanáct kilometrů.

Podle hejtmana Martina Půty investoval loni kraj do silniční sítě nejvíce peněz za celou historii krajů. „Velká část financí však šla do obnov úseků poničených povodněmi v roce 2010," poznamenal hejtman.

Podle Půty je důležité investovat do celkové rekonstrukce silnic, aby byla jejich životnost delší. „Nemá smysl opravovat jen povrch, důležité je udělat i podklad," upřesnil hejtman.

„Abychom udrželi současný stav a mohli počítat s mírným zlepšením, musíme ročně do silnic investovat alespoň půl miliardy," uvedl dále Mastník.

Za loňský rok opravil Liberecký kraj vozovky II. a III. třídy v rozsahu necelých 80 kilometrů. Velké procento hradil z evropských a státních dotací.

Liberecký kraj v současnosti spravuje 2075 kilometrů II. a III. tříd, z toho 215 je ve výborném stavu a 775 v havarijním stavu. Letos je v plánu mimo jiné rekonstrukce silnic v rámci projektu od zámku Frýdlant po zámek Czocha v Polsku. Postupně by mělo být opraveno přes dvacet kilometrů silnic v této oblasti.

Liberecký kraj počítá letos s investicemi do silniční sítě přes půl miliardy.