Jejím cílem je naučit i pětileté děti přivolat pomoc. Žádné dítě neváhá, správné číslo zavolá je název kampaně, díky které by si i pětileté děti měly osvojit známý trojlístek čísel 150, 155 a 158.

VYMYSLELI VE ŠKOLCE

„Na projektu spolupracujeme s libereckou Mateřskou školou Beruška. Na začátku byla jedna písnička, ale díky iniciativě školky vzniklo písniček hned několik,“ vysvětlila mluvčí krajské policie Vladimíra Šrýtrová. Děti si tak nenásilnou formou zafixují telefonní čísla nejen prostřednictvím písniček natočených ve spolupráci se základní uměleckou školou ve formě videoklipu na DVD, ale také díky omalovánkám.

VOLAJÍ MAMINKU

„Je to bohužel tak, že i děti se stávají buď náhodnými svědky trestných činů, nebo kvůli své bezbrannosti i jejich oběťmi. Proto bude dobré, když si budou umět přivolat pomoc,“ vysvětlila dále mluvčí. „Já vždycky nejprve zavolám maminku nebo tatínka, ale všechny čísla už znám,“ pochlubil se Ondrášek z MŠ Beruška, který jedním dechem dokázal čísla na tísňové linky zarecitovat. Podle ředitelky MŠ Beruška Ladislavy Sehnoutkové je důležité učit děti sebedůvěře a samostatnosti, aby jednou v nouzi dokázaly pomoci.

DO VŠECH ŠKOLEK

Jak dále sdělila policejní mluvčí, písničky by se měly rozšířit do všech školek v kraji, a pokud o projekt bude zájem, i do dalších koutů celé republiky. „Děti nejen, že budou umět přivolat pomoc, ale také budeme posilovat jejich bezpečí ve smyslu kontaktu s cizími lidmi. Na toto téma budeme s dětmi ve školkách diskutovat,“ vysvětlila Šrýtrová.

PŘESTALY ZNEUŽÍVAT

Podobný projekt má za sebou Zdravotní záchranná služba Libereckého kraje, která učila základy první pomoci jen o něco starší děti a první kladné výsledky už se podle jejího mluvčího Michaela Georgieva projevily. „Díky této kampani nám klesl počet anonymních hovorů, kdy děti linku pro legraci zneužívaly,“ vysvětlil mluvčí. Podle něj záchranka neeviduje, kolik hovorů ročně přijme od dětí. „Ale stává se to, a to v momentě, kdy pomoc potřebují jejich rodiče nebo někdo, kdo je má na starosti,“ dodal mluvčí s tím, že v těchto případech se jedná o náročné hovory. „Většinou ale děti dobře spolupracují. Důležité je, že zavolají a jsou schopni udat adresu,“ doplnil na závěr.