Při intervalovém tréninku v Ladies Fitness jsem si sáhla na dno svých fyzických schopností. Závěrečný pocit, že jsem to zvládla, byl ovšem opojný.V malé tělocvičně v tomto dámském fitku v obchodním centru Plaza jsem za padesát minut cvičení skoro nechala duši, ale dřina se vyplatila. Druhý den mě bolelo celé tělo a svaly, o kterých jsem ani nevěděla, že je mám.DŘINA A POT. Už asi v polovině tréninku z nás všech lije pot a nemůžeme chytit dech. Instruktorka nás neustále uklidňuje, ať si jedeme každá svým tempem.

Na čem intervalový trénink stojí? Jeho pilířem je střídání vysokých intenzivních zátěží a následného klidu. Zjednodušeně řečeno. Trénink se skládá z několika částí a ty z dalších malých částí.

Chci už pátou sérii

Minuta je rozdělená na 3 intervaly dva cviky a jeden odpočinek. Takže čtyřicet sekund makáte a dvacet odpočíváte.

Tento model se opakuje několikrát s různými cviky, ale tu danou sérii dvou cviků a odpočinku opakujete vždy pětkrát.

Soutěž

Chcete také vyzkoušet intervalový trénink?

S Deníkem můžete vyhrát vstup do ženského fitness centra

Ladies Fitness v obchodním centru Plaza v Liberci.

Kolikrát se opakují série u intervalového tréninku?

Správné odpovědi posílejte na email Hana.Langrova@denik.cz. Nezapomeňte připsat celé jméno a telefon, abychom vás při případné výhře mohli kontaktovat.

Potřetí už si říkáte: „Sakra, to už je počtvrté, ne? Do háje!" U pátého opakování už ani nepřemýšlíte a přejete si, aby už byl odpočinek.

DVACETIVTEŘINOVÉ PŘESTÁVKY mezi jednotlivými intervaly jsou jako oáza v poušti. Zbožně si přejete, aby trvaly maličko déle.Cvičí se na rychlou muziku plnou basů, která vybízí k větším výkonům. Ani instruktorka nenechává nic náhodě. Povzbuzuje svoje ovečky různými výkřiky a odpočítává vteřiny, což žene čas.

Můj první intervalový trénink začíná vcelku mírně. Poskakování do rytmu hudby na místě a pak výpady. Až cvičení nabírá spád. Výpady do strany, vysoké výskoky, posilování na zemi, cviky na břicho nebo kliky.

Ošuntělý medicinbal?

Ač se to nezdá, u intervalového tréninku jsem se i zasmála a zavzpomínala na školní léta.

Tentokrát cvičitelka zařazuje i hody medicinbalem. Vzpomínám na staré, omšelé kožené míče z tělocvičny ze základní školy. Podobaly se těm novým vzdáleně. K dispozici máme dvoukilový či tříkilový hezký barevný míč s příjemným povrchem, který když spadne na zem, odrazí se od parket. Bereme s mou parťačkou ten lehčí. „Nechceme být takové korby," shodujeme se.

Dejte nám tip

Chodíte někam cvičit nebo dokonce sami předcvičujete?Dejte nám tip na reportáž.

O vaší oblíbené pohybové aktivitě rádi budeme informovat čtenáře a ještě k ní vyhlásíme soutěž o volné vstupy.

Pište na emailovou adresu Hana.Langrova@denik.cz nebo volejte na 724 482 840.

ZAČÍNÁ SE MÍRNĚ. V polovině si budete přát, aby už hodina skončila.

Ve dvojici si vzájemně těžký míč prudce přehazujeme a rychle cupitáme. Komu mičuda zůstane, když „šéfová" zavelí, ten s ní poté za hlavou posiluje. Žádný med na bicepsy. Ruce nás tam bolí, že se ji snažíme vnutit té druhé. Na každou ale spravedlivě dojde.

Miss mokré tričko?

Už asi v polovině tréninku z nás všech lije pot a nemůžeme chytit dech. Instruktorka nás neustále uklidňuje „Každá si jeďte svým tempem! Žádný stres." Člověk se ale nechce nechat zahanbit, takže prostě maká. Nevím jak vy, ale tohle přesně já potřebuji.

Přečtěte si i další reportáže na vlastní kůži:

NA VLASTNÍ KŮŽI: Jak jsem trénovala se Slovanem

NA VLASTNÍ KŮŽI: Alpinning šetří kolena i klouby

Rozhovor s kantorkou z Technické univerzity o pohybových aktivitách:

Nejúčinnější cvičení? To pravidelné

Takže, milé dámy! Pokud máte problémy s časem, doma se nedokážete přemluvit ke cvičení a potřebujete nad sebou pevnou ruku někoho, kdo vás donutí dřít, intervalový trénink je to pravé pro vás. Není to ale cvičení pro žádná ořezávátka. Pokecat s kamarádkou můžete u kafe. Tady se jede celých padesát minut naplno. Jste rády, že vůbec vydechnete a stihnete se napít.

Tři otázky pro instruktorku Kristýnu Špidlenovou

DVACETIVTEŘINOVÉ PŘESTÁVKY mezi jednotlivými intervaly jsou jako oáza v poušti. Zbožně si přejete, aby trvaly maličko déle.Trénink střídá zátěž a odpočinek

Co je na intervalovém tréninku zábavné a proč by na něj měly ženy chodit?

Klíčem k úspěchu je střídat vysoce intenzivní intervaly a následné odpočinkové intervaly, při kterých snižujeme tepovou frekvenci, takže nudit se při lekci určitě nebudete. Tyto tréninky zvyšují kondici, rychlost, sílu, tělo lépe metabolizuje glukózu a odbourávání tuků probíhá mnohem rychleji.

Pro které ženy je určený? Pro koho není vhodný?

Intervalový trénink může vyzkoušet téměř každý. Je určen pro osoby, které disponují kvalitním kardiovaskulárním systémem. Vhodný není díky své náročnosti pro jedince oslabené nebo nemocné.

Na jaké bázi se u něj hubne, zpevňuje? Jak moc je účinný?

Intervalový trénink je jedinečný tím, že Vaše tělo nenechá najet na jednu úroveň zátěže a díky tomu se pak spaluje neuvěřitelné množství tuků. K tomu dochází díky pocvičební produkci nadbytku kyslíku. Některé studie prokázaly, že zvyšuje metabolismus těla po dobu 24 hodin po samotném cvičení, tzn., že Vaše tělo pálí tuky nejenom během lekce, ale i až 24 hodin po ní.