Do roku 2011 byl úsek od Bezděčína k průmyslové zóně v Kosmonosích považován za obchvat města, a tudíž zde mohla jezdit auta bez dálničních známek.

Kontroverzní ministr dopravy Vít Bárta tehdy výjimku sebral většině měst, a mezi nimi i Boleslavi. Lidé se hodně bouřili, protože nejenže jim to značně zkomplikovalo život, ale zahustila se i doprava ve městě.

„Pracuju nedaleko 13. brány, takže bych logicky jel domů směrem na Jičín po R10 a odbočil u bývalého Intersparu. Známku nemám, protože ji na tomhle autě prostě nepotřebuju, koupil bych ji kvůli nějakým 800 metrů," vysvětluje Petr Hartman, který stejně jako dalších osm stovek lidí podepsal petici.

Tehdejší člen petičního výboru a dnes i boleslavský zastupitel Přemysl Sezemský vzpomíná, jak je na ministerstvu odbyli s tím, že výjimka zůstane pouze Ostravě. Přitom díky tomu do centra Boleslavi denně zbytečně zajíždí stovky automobilů.

Snaha o navrácení výjimky konečně začala padat na úrodnou půdu. Pochopení totiž našla u nového vedení ministerstva dopravy i životního prostředí.

„V případě rychlostní silnice R10 bude vyjmut ze seznamu pozemních komunikací, jejichž užití podléhá povinnosti uhradit časový poplatek, úsek Mladá Boleslav, Bezděčín Mladá Boleslav (exit 39 až 46)," uvedla Lenka Voplatková, ředitelka kabinetu ministra dopravy Dana Ťoka.

„Samozřejmě to ještě musí projít vládou, možná to bude od příštího roku, třeba se to povede už v další polovině roku letošního. To ale není podstatné, hlavní je, že tudy bude možné jezdit bezplatně," uzavřel Přemysl Sezemský.