Realisticky zhodnoťte, jaké cvičení pro vás je vhodné a jaké ne. Stejně jako diety i nabídka cvičení podléhá módním trendům, těm ale můžete odolat. Pokud tedy například milujete rychlé cvičení, nenuťte se do pomalé jógy. Pokud máte zdravotní omezení nebo jste třeba pár měsíců po porodu, zapomeňte na intenzivní tabatu a začněte pozvolna.

Nejsem fit, mám nadváhu, nikdy jsem na skupinové lekci nebyl – jak na to?

  • Instruktora vždy informujte o svých zdravotních problémech a také o případných obavách. Nemusíte se stydět, instruktor bude naopak za tyto informace rád.

  • Dobrý instruktor dokáže naslouchat a vést lekci s ohledem na potřeby jednotlivých cvičících, nebude vás zbytečně přetěžovat.

  • U mnoha typů cvičení nemusíte se cvičením ve skupině rovnou začínat, můžete si nejprve dopřát individuální trénink s instruktorem, cviky si nechat vysvětlit a dobře si je zažít a až posléze se vydat na skupinové cvičení.

  • Hudba, instruktor i kolektiv motivují, pomůžou vám zvyšovat vaši kondici. Na druhou stranu se nenechejte strhnout a nenuťte se jít přes svoje limity. Respektujte svoje tělo!

  • Správnou intenzitu poznáte tak, že se zapotíte, zadýcháte, ale není vám na umření. Snížit intenzitu můžete vynecháním pohybů paží, zmenšením kroků a vynecháním poskoků.

  • Pokud máte nadváhu, poskokům se vyhýbejte! Ty jsou opravdu nevhodné pro jedince s kilogramy navíc.

Stop obezitě.Zdroj: stob.czTIP: Pokuste se zařadit do svého života co nejvíce pohybu a vyberte si pohyb, u kterého je největší naděje, že v něm setrváte. Inspiraci a lekce vhodné i pro lidi s nadváhou najdete na www.stob.cz.

Přijďte se v rámci Světového dne obezity začátkem března poradit s odborníky STOBu nebo si zdarma nechat změřit složení těla. Více informací o akci na www.stob.cz.