Končící rada města však výběrové řízení na nezávislého auditora před ustavujícím povolebním zastupitelstvem zrušila. A už i ze strany nynějšího vedení města zní otázka, zda je v současné situaci nutné investovat miliony korun zrovna do této záležitosti. „Debatovali jsme o tom ve vedení města hned několikrát. Zvažujeme klady a zápory pro město,“ tvrdí starostka České Lípy Jitka Volfová (ANO) s tím, že se rada města definitivně rozhodne na svém jednání v tomto týdnu.

BEZ SANKCÍ

Podle právního výkladu smlouvy se společností BusLine, který má starostka k dispozici, by ani v případně zjištěných pochybení zřejmě nebylo možné společnost BusLine nijak potrestat. „Pokud by audit dopadl tak, že bude pochybení v kvalitě a město by nemohlo uplatňovat žádné sankce, tak nevím, jaký by to mělo efekt,“ říká Volfová.

„Bez toho auditu se to nedozvíme. Dělal se proto, že si spousta lidí myslela, kolik nedobra bylo ve staré smlouvě s BusLine. Tak proč ten audit neudělat, abychom to zjistili?“ ptá se jeden z iniciátorů auditu Roman Kozák (Pro Českou Lípu). Prý je osobně přesvědčený, že k žádným disproporcím nedocházelo, ale chce mít jistotu, že měl pravdu.

Starostku udivuje, že takový požadavek vychází z úst bývalého radního. „Přitom ve dvou měsících, než jsme nastoupili, stihla končící rada města schválit plno jiných zakázek,“ dodává Volfová. Někdejší radní Kozák má prý svědomí čisté, nikdy podle svých slov nehlasoval proti auditu. Společně se stranickým kolegou Janem Rubickým se podivují, že dřívější opozice začíná s auditem couvat.

„Audit, který jsme požadovali předtím jako opozice, měl prověřit dopravce před vznikem společného dopravního podniku. To se nestalo, ale audit měl dál smysl kvůli prověření před výběrovým řízením. Ani to se nestalo a já sám už nevidím smysl vyhodit třeba milion korun za audit, který nám řekne, že v roce 2012 autobus, který měl jezdit na plyn, jezdil na naftu. Co s tím budeme dělat?“ uvádí zastupitel Petr Jeník (Piráti), proč už podle něj není audit potřeba.

Dopravce sám má prý svědomí čisté. „Hospodaření je kontrolováno a město Česká Lípa o něm má detailní představu z výkazů, které mu předkládáme. Pokud byl v minulosti jakýkoli požadavek týkající se hospodaření, vždy bylo městu vyhověno,“ uvedla pro Deník už dříve mluvčí společnosti BusLine Nikola Bradíková.