Cesty mezi paneláky se díky stojícím automobilům zužují a když je potřeba rychle pomoci, právě může nutná pomoc dorazit pozdě. Podle vedoucího lékaře českolipské záchranky Karla Jandy jsou nejproblematičtějšími místy českolipská sídliště Lada a Špičák. „Na Špičáku je situace horší než na Ladech. Potýkáme se s tím prakticky pokaždé, když tam vyjedeme,“ řekl Karel Janda.
Na zmíněných sídlištích stojí auta i v zatáčkách, kde má problém se vytočit běžný osobní automobil, natož sanita. Když se pak potřebuje záchranná služba rychle dostat k pacientovi, musí hledat objízdné trasy anebo vystoupit a dorazit k pacientovi po svých. „Navíc s sebou musíme vzít i veškerou potřebnou techniku,“ dodal Karel Janda.
„V letošním roce a ani v průběhu zimy jsme naštěstí žádný podobný problém nemuseli řešit. Pro cisternový vůz anebo pro plošinu je ale pohyb po zablokovaných sídlištích problémem,“ konstatoval velitel českolipských profesionálních hasičů Vladimír Formánek. Většinou se jedná o komunikace v majetku města, a to by tím pádem mělo zabezpečit jejich průjezdnost. Hasiči spolupracují také s městskou policií, která na sídlištích hlídkuje a do těchto míst se vydávají také sami hasiči.
Podle Vladimíra Formánka je to především o respektování dopravního značení ze strany řidičů. Pokud takový problém nastane, musí hasiči nechat překážející vozy odstranit z cesty. Nejen hasiči musí být na místě v co nejkratším čase. „Kdybychom se opozdili třeba jen o deset minut, je to na následcích požárů znát,“ dodal.