Příkladem je přetrasování spoje 500060 z České Lípy přes Mimoň do Hamru na Jezeře. Lidé přišli o zastřešenou zastávku a řidiči kvůli komplikovanějšímu vjezdu na výpadovku z České Lípy nabírají zpoždění.

Zajíždí do města

Autobus po odjezdu ze zastávky U jezu v České Lípě pokračuje po silnici směrem na Mimoň, nestaví však již na obvyklém místě – U Ploučnice, ale zajíždí mezi dva kruhové objezdy pod českolipskou nemocnicí, kde je nová zastávka U nemocnice. Trasa pokračuje po úzké komunikaci do Staré Lípy kolem hasičské zbrojnice až na křižovatku s hlavní silnicí Česká Lípa – Mimoň.

„Nechápu, co dobrého změna přináší pro cestující. Na původním místě se mohli řidiči bez problémů zařadit do proudu vozidel na hlavní silnici. Místo toho teď vyjíždí na rizikovém místě u hasičské zbrojnice, kde kvůli vysokému provozu mají občas velké potíže s vjezdem na hlavní a dostávají se do časového skluzu,“ zlobí se Josef Stahl ze Zákup.

Spokojený není ani Jindřich Bárta z České Lípy: „Mrzí mě, že jsme přišli o původní zastřešenou zastávku, chránila před nepříznivým počasím. Na té nové stojíte hned u silnice, kde vás každou chvíli ohodí projíždějící auta.“

Nahrazuje MAD

Spoj na zmíněné lince zajišťuje ČSAD Česká Lípa. Podle manažerky dopravy Jany Pospíšilové evidují několik stížností ze strany cestujících. Bohužel jim pomoci nemohou, jízdní řády vypracovává Krajský úřad Libereckého kraje.

„Změna trasování se provedla na základě námětu ze strany Městského úřadu Česká Lípa. Následně společnost KORID LK vybrala spoje, u nichž se zkušebně převedly trasy z ulice U Ploučnice do souběžných ulic Moskevská a Liberecká,“ vysvětlila krajská mluvčí Květa Šírová.

„Chceme do budoucna zefektivnit provoz městské i příměstské dopravy tak, aby cestující mohli část trasy příměstské dopravy využít i jako městskou autobusovou dopravu. Příměstská doprava díky zmíněné úpravě své trasy může nahradit málo využívané spoje linek č. 206 a 209,“ objasnila mluvčí českolipské radnice Eva Markgrafová.

Ta doplnila, že se nyní jedná o zkušební provoz. Po jeho vyhodnocení pak v průběhu roku dojde k případným úpravám jízdních řádů, aby se odstranilo maximum negativních dopadů.

„Ohledně přístřešku jsme zatím ze strany cestujících žádné podněty nezaznamenali. Zkušební provoz by však měl ukázat i to, nakolik cestující využívají zastávku. To by mělo ovlivnit, zda město podnikne kroky k jejímu případnému zastřešení,“ dodala Eva Markgrafová.