Konec front, nervozity a strkání. Lidé se mohou těšit na rychlejší a pohodlnější odbavení svých požadavků. Českolipská radnice uvedla do provozu u několika svých přepážkových pracovišť nový vyvolávací systém.

„Přímo na pracovištích umožňuje v první řadě volbu konkrétního požadavku, s jakým tam občan přichází,“ uvedla vedoucí správního odboru Petra Dolečková. Pokud se člověk na sjednanou schůzku nedostaví, nic se neděje, čas bude využitý pro lidi, kteří si neprovedli rezervaci předem, ale přišli rovnou k přepážce.

Město za nový systém zaplatilo 630 tisíc korun a jeho technologie rozšiřuje také elektronické objednávání na webu města. „Jako starostka i jako občan města vítám na úřadě každou technologickou změnu k lepšímu. Nový systém jednak nahradil předchozí, který dosluhoval a některé služby vůbec neumožňoval, ale zároveň se nově rozšířil i na další pracoviště, kde tuto službu občané doposud postrádali,“ řekla starostka Jitka Volfová.

Výměna systému zatím proběhla na třech nejvytíženějších pracovištích – u registru motorových vozidel, u osobních dokladů a řidičských oprávnění. Nově se rozšířil také na evidenci obyvatel, matriku a terminál Czech POINT. Díky tomu se občané mohou aktuálně na všechna výše uvedená pracoviště předem objednat, a to prostřednictvím městského webu www.mucl.cz , kde se jim po kliknutí na „Objednání na úřad“ na úvodní stránce rozbalí všechny možnosti, kam se mohou dva měsíce dopředu objednat. Vyberou si termín i čas návštěvy a po odeslání své objednávky obdrží potvrzovací e-mail na jimi uvedenou e-mailovou adresu.

Neznamená to však, že odbaveni budou v ten den pouze objednaní klienti. Záležitosti si zařídí i ti, kteří se neobjednali. Musí však počkat, až na ně přijde řada.

„Úřad navštěvuji tak jednou za rok, objednání přes internet jsem zatím nezkusila. Chodila jsem vždy na začátek otevírací doby a asi jsem měla štěstí, protože jsem ani moc dlouho nečekala. Posledně jsem se dokonce setkala s úsměvem a ochotou,“ řekla Ivana Kadlecová. Lepší služby pro veřejnost ocenila i mladá maminka Lenka Cintulová. „Tento systém vítám, je užitečný a podobný funguje v Novém Boru. Třeba při vyřizování pasu pro malé děti nemusíme zdlouhavě čekat, než se dostaneme na řadu,“ chválila novinku Cintulová.

Podle ní jde o užitečný krok dopředu. „Když tady taková možnost v předchozích letech nebyla, lépe řečeno byla minimální a fungovala mizerně, tak si lidé z České Lípy raději zajeli pár kilometrů a využívali rezervační systém Nového Boru, což pak borské občany rozčilovalo a tamní přepážky přetěžovalo,“ zavzpomínala Cintulová.

Objednaní lidé si v České Lípě vyřídí záležitosti na třech místech. Registrace, dovoz a přestavby vozidel, ale také vyřízení občanských průkazů a cestovních dokladů na úřadovně v Děčínské ulici. Matriční záležitosti na radnici přímo na náměstí T. G. Masaryka a pro jednání o řidičském oprávnění na úřadovně města v ulici U Vodního hradu.