Zpožděné spoje MHD Českolipany trápí. „Já jsem z Lad a musím říct, že zpoždění bývají. Jako řidiče zaměstnávají i občany Ukrajiny, a než si zvyknou na jízdní řády, tak jim to trošičku trvá,“ krčí rameny paní, která sedí na lavičce na vlakovém nádraží.

Lucie Kadlecová, taktéž obyvatelka sídliště Lada, její slova potvrzuje „Stalo se nám to mnohokrát. Většinou vyjede autobus pozdě už na Ladech, a tím pádem pozdě přijede i sem. Buď vlak dobíháme, že máme jen minutu nebo dvě, anebo nám před nosem ujede. Často se to ale děje i opačně. Když se třeba vracíme z Liberce, tak vlak přijede pozdě a spoj na Lada je pryč,“ popisuje Lucie Kadlecová svou zkušenost.

Další cestující Jakub Kotrč říká, že jemu spoje většinou navazují, ale také už se několikrát povedlo, že autobus přijel pozdě.

Řidič autobusu Roman Kobal situaci příliš komentovat nechce, přesto nabízí svůj pohled: „Lidi si stěžují, ale já si na lidi stěžovat nemůžu. Paní nedá znamení, že chce vystoupit, a pak si stěžuje, že jí autobus nezastavil,“ podotýká.

Firma BusLine, která má MHD v České Lípě na starosti, vinu odmítá. „Pokud si cestující nechávají na přestup na vlaky a příměstské autobusy jen jednotky minut, pak se může zejména v časech ranních a odpoledních dopravních špiček stát, že je tento přestup někdy zpožděním ohrožen,“ připomíná ředitel Dopravní skupiny BusLine Ondřej Polák.

V nahodilých případech podle něj může docházet vlivem intenzivního provozu zejména na hlavních tazích k dílčím zpožděním, stejně jako je tomu v jiných městských dopravách, a to i přesto, že je pro jejich podnik dochvilné dodržování jízdních řádů zásadní.

Ani město nemá informace o tom, že by v poslední době docházelo k výraznějším zpožděním. Aspoň ne k takovým, jaká bývají běžná. Na vině opakovaných zpoždění je podle mluvčí radnice Kristýny Kňákal Brožové hustota provozu ve městě, a to nejen v ranních hodinách, ale zejména v odpolední špičce po 14. hodině.

Pokud se však lidé setkávají s výraznými či opakovanými zpožděními, mohou se na město obrátit. „Zpoždění prověřujeme, ale konkrétně, je tedy třeba znát čas, datum a linku, u které k němu došlo,“ vysvětluje mluvčí města Kristýna Kňákal Brožová.

Cestující mohou informace o zpoždění zaslat na: krejcik@mucl.cz nebo zavolat na číslo 487 881 312.


Nahrává se anketa ...