Do Blíževedel, Mimoně, Doks a Nového Boru vyjel v sobotu po kolejích vzácný host. Až ze slovenského Popradu dorazila parní lokomotiva Papoušek či Papagáj, která se po letech alespoň na chvíli vrátila na své kdysi domovské tratě. V 70. letech 20. století jezdila během pravidelného parního provozu na vozebním rameni Nymburk - Rumburk vedoucím přes Českou Lípu.

V čele motorových vlaků se představil vůz Hurvínek. Jízdy vedly po tzv. trianglu z českolipského hlavního nádraží přes Srní a Výhybnu Žizníkov zpět do České Lípy. Tento tradiční okruh skýtá celkem dvě úvratě na trati, kdy strojvedoucí musí přejít na druhé stanoviště a vlak odjíždí opačným směrem, než přijel.

Ilustrační foto.
Hledáme nejhezčí májku Českolipska. Pošlete nám fotografie symbolu jara

V bývalém lokomotivním depu byla k vidění výstava historických železničních kolejových vozidel, která nabídla exponáty všech trakcí - tedy parní, motorové i elektrické. Poprvé se jako historické vozidlo představil veřejnosti motorový vůz M152.0640 (810.640-3) Orchestrion, který tento status před pár dny získal.

Doprovodný program představil také historické automobily či zbraně a uniformy. Nechyběl kolotoč a skluzavka pro děti, občerstvení, oblečení s železniční tématikou nebo stánek Regionálního turistického informačního centra. Lidé mohli navštívit také modelové kolejiště a minimuzeum se zabezpečovací technikou.