Do tohoto projektu, který vybízí ke zdravějšímu životnímu stylu a šetrnosti k prostředí, ve kterém žijeme, se letos opět zapojí i Česká Lípa. Aktuální krizová situace a nouzový stav by na tom podle organizátorů neměly mnoho měnit.

„Individuální dojížďka do práce na kole je stále možná a navíc teď naopak získává punc něčeho speciálního. Plánujeme zohlednit i lidi, kteří musejí pracovat z domu, a nějaká aktivita, ať už doma nebo v blízkosti bydliště, jim udělá radost nejen fyzickou, ale zejména tu psychickou,“ vysvětlil Jan Haruda, koordinátor celostátního projektu, kterého se v loňském roce zúčastnilo 20 tisíc lidí.

Aby se mohli jednotliví soutěžící do projektu zapojit, je nutné se registrovat na webu dopracenakole.cz, registrace běží od počátku března. „Část lidí do práce stále jezdí. Pro ně je jízda na kole či chození pěšky, které výzva také umožňuje, určitě nejzdravější způsob,“ sdělila koordinátorka akce pro zúčastněná města Nikola Šedová.

Podle ní se autoři snaží vytvořit také variantu pro registrované, kteří budou i v této době na home office. „Přesnou podobu kampaně ještě ladíme. Zvažujeme také prodloužení, respektive odložení plné verze akce Do práce na kole na červen či září,“ uvedla Šedová. Až do konce dubna navíc mohou soutěžící využít zvýhodněného registračního poplatku, který je 290 korun.

Úkolem města je motivovat vlastní zaměstnance, aby se do projektu zapojili, a zároveň o něm informovat veřejnost a ostatní českolipské firmy.

V loňském roce byla v této oblasti aktivní především firma Bombardier, která se chystá zapojit do projektu i letos. Podle tamní manažerky komunikace Kateřiny Ječmínkové zaměstnanci do práce na kole jezdí, někteří dokonce téměř celoročně, a cílem zapojení společnosti je snaha upozornit kolegy, kteří nyní jezdí autem, aby jako dopravní prostředek po městě používali jízdní kolo nebo jakoukoli bezmotorovou formu dopravy včetně běhu a chůze.

„Nejsem moc soutěživý typ a sama jsem byla překvapená, jak mě to motivovalo. Za měsíc jsem najezdila víc než za celý rok,“ řekla Šárka Svobodová, nákupčí společnosti Bombardier Transportation Czech Republic, která se účastnila už loňského ročníku a je spíše rekreační sportovkyní. Teprve tato výzva ji „donutila“ skoro každý den jezdit na kole ze Cvikova do České Lípy a zpět.

„Připravujeme zároveň takzvané akce na triko, což jsou slevové akce pro soutěžící zapojené v projektu. Spočívají v tom, že se soutěžící musí na určitém místě prokázat speciálním tričkem, které získá po registraci do soutěže, a může získat třeba slevu na kafe nebo odběr zboží. Stejně jako v loňském roce chystáme vyhlásit i městské kategorie soutěže. Vítěze opět oceníme hodnotnými cenami,“ uvedl českolipský místostarosta Jaroslav Turnhöfer.

Aktivita radnice v této oblasti ale jde ještě dál. Kromě slevových akcí a informační kampaně se snaží ve městě zároveň vylepšovat podmínky pro cyklisty, například novými stojany na kola.