Současné zastupitelstvo už o tom nerozhodne, v průběhu posledních čtyř let odsouhlasilo jen to, že nechce za téměř 60 milionů korun celou plochu, ale jen pozemky potřebné pro umístění veřejných staveb. Jejich rozsah a umístění už ale neupřesnili. Současnému majiteli dochází trpělivost a vyzval Českou Lípu ke konečnému slovu.

„České dráhy vyzvaly město, aby v případě zájmu o naše pozemky v dané lokalitě konalo do konce roku potřebné kroky, aby se mohl prodej uskutečnit. V případě, že město konat nebude, přistoupíme v příštím roce k prodeji pozemků formou veřejného výběrového řízení,“ uvedl mluvčí drah Petr Šťáhlavský s tím, že Lípa se tohoto veřejného výběrového řízení může také zúčastnit. „Naším zájmem je získat pro pozemky nového vlastníka,“ podotkl mluvčí.

Na svém posledním zasedání schválili zastupitelé znění dopisu, který drahám odpovídá na tuto lhůtu. Mimo jiné je tam požadavek, aby dráhy v případě prodeje daly nabyvateli podmínku, že musí v budoucnu odprodat České Lípě pozemky potřebné pro zmíněné veřejné stavby dané územním plánem.

Zda budou České dráhy podnět ze strany města akceptovat, není jisté. „Zatím jednáme s městem. Konkrétní podmínky budeme stanovovat až tehdy, pokud se na prodeji městu nedohodneme,“ dodal Petr Štáhlavský. Zároveň prozradil, že v případě těchto pozemků už zaznamenali více různých zájemců.

Podle územního plánu je plocha určená k zástavbě, přičemž součástí území by měla být komunikace tvořící takzvaný vnitřní dopravní okruh městem.

Podle vedoucí odboru správy majetku města Jolany Nebřenské je i tímto plocha chráněná proti nechtěné výstavbě. „Tím, že jste si neschválili územní studii č. 7, jste zablokovali jakoukoli výstavbu, protože případný investor nedostane územní rozhodnutí,“ řekla na jednání směrem k zastupitelům.

Součástí studie č. 7 bylo například vytvoření dvou nových sjezdů z estakády státní silnice I/9. Ta by po kolmo navazující sinici, zhruba v koridoru původní železnice, spojila přes autobusové a vlakové nádraží čtvrť Svárov a průmyslovou zónu v Dubici. Okolo architekti nastínili možnosti kombinovaného bytového bydlení s obchodním partnerem.

Problém by podle Českých drah neměly činit ani pozůstatky po provozu vlaků na někdejším čilém železničním uzlu, definitivně zrušeném koncem 80. let minulého století.