V následujících týdnech opět vyjedou na silnice Českolipska bagry a další technika. Na některých místech se cestáři vrátí „na místo činu“ dodělat zimou přerušené stavby, jinde začnou rekonstrukce zcela nové.

Kdyby se měl mezi řidiči dělat výzkum nejméně oblíbených silničních omezení, bylo by mezi nejčastějšími odpověďmi zavedení kyvadlové dopravy. Právě to zkraje stavební sezony opět zasáhne vytížený hlavní tah mezi Českou Lípou a Novým Borem. Na několika zdejších úsecích silnice I/9 je potřeba dokončit poslední práce na rozsáhlé modernizaci. „Někde zbývá dodělat finální povrchy, opravit je také potřeba některé propustky,“ uvedl vedoucí odboru dopravy Libereckého kraje Jan Čáp. Během aktuálních jednání o konečné podobě omezení se podle svých slov bude snažit o co nemírnější zásah. „Chtěl bych, aby byly práce dokončené do začátku prázdnin,“ dodal.

Na tuto významnou silnici by se měli cestáři následně opět zaměřit až v roce 2020, kdy má podle plánu Ředitelství silnic a dálnic začít zkapacitnění komunikace mezi mimoúrovňovou křižovatkou u Nového Boru a Svorem.

Nedaleko od opravované silnice I/9 leží Sloup v Čechách, který by měli dělníci už brzy opustit. Dokončují zde obecní kanalizaci. Stavební stroje operující na průjezdech obcí by měl v průběhu května konečně nahradit čistý hladký asfalt. Po dvou a půl letech si oddychnou nejen místní obyvatelé, ale i rekreanti navštěvující například zdejší rybník.

Další letos dokončovanou zakázkou bude oprava posledního 5,5 km dlouhého úseku silnice z Oken přes Ždírec až k hranicím kraje směrem na Mšeno. V některých místech až třímetrové rozšíření silnice má přispět hlavně k vyšší bezpečnosti provozu. Doposud zde měly dva protijedoucí autobusy nebo nákladní vozidla značný problém se vzájemným míjením. Navazující úsek ve Středočeském kraji nadále zůstane v původním stavu.

Mezi novými stavebními projekty je například oprava zhruba kilometru a půl silnice ze Žandova směrem na Českou Kamenici. Stav vozovky je v tuto chvíli havarijní, a i zde tak bude po dokončení díla hranice krajů patrná nejen z označujících cedulí.

Z dopravního pohledu významnou stavbou je loni započatá výstavba obchvatu Kravař, která potrvá do roku 2019. Zde ale kvůli stavebním pracím řidiči pocítí jen drobná omezení. Prakticky se jedná jen o lokality budoucího napojení na stávající silniční síť u Stvolínek a následně u křižovatky na Blíževedly.