Řidiči vědí, jak po dopravní nehodě ušetřit peníze. Od své pojišťovny přejdou ke konkurenci. Nepřijdou tak o bonusy a nedostanou ani jakousi formu pokuty tzv. malus. Pojišťovny jim interně proto říkají malusoví turisté. Tento trik již řidičům procházet nebude. Vznikl centrální registr, kde se nehody a události budou shromažďovat.
„Informace plynou do České kanceláře pojistitelů. Ta je správcem a provozovatelem databáze,“ řekla Dagmar Koucká z oddělení komunikace České pojišťovny.
Řidiči dokázali změnou pojišťovny ušetřit až několik tisíc korun. Když se hlásili k jiné, neuvedli pravdivě údaje. Zatajili nehodu, kterou sami zavinili, a tím nepřišli o bonusy. „Takové řidiče nebylo v minulosti možné odhalit,“ dodala Dagmar Koucká.
„Podařilo se nám do 30.6.2007 dostat od všech členských pojišťoven přes 80 % všech historických dat od počátku r. 2000,“ řekl výkonný ředitel ČKP Jakub Hradec. K těmto databázím budou mít členské pojišťovny přístup, a tak si mohou každého řidiče “proklepnout“.
„Tento systém jenom vítáme. Neukáznění řidiči si budou možná dávat větší pozor na silnicích,“ řekl vedoucí Dopravního inspektorátu v Semilech Milan Čermák.
Registr nehod by také měl zabránit pojistným podvodům. Pojišťovny zaznamenaly případy, kdy podvodníci uplatňovali jednu pojistnou událost u několika pojišťoven současně

Další zprávy z českolipského regionu