Spory mezi bývalým dopravcem v České Lípě – společností Vett a městem mají o jednu hádanku méně. Způsobem výběru nového dopravce se Úřad pro ochranu hospodářské soutěže Brno nezabýval.
„Úřad při přezkoumání zaslané dokumentace zjistil, že společnost Vett oznámila zadavateli (tj. městu Česká Lípa – pozn. redakce) 19. února 2008, že není nadále schopna zajistit provozování autobusové dopravy v České Lípě. Důvodem pro ukončení byly podle písemností finanční těžkosti způsobené tím, že zadavatel dlouhodobě neplatil sjednané platby,“ píše Jindřiška Koblihová, II. místopředsedkyně ÚOHS.
Dodává, že ukončení přepravy společností Vett předcházely dlouhodobé spory týkající se nejen výše termínů zálohových plateb a vyúčtování, ale i samotné platnosti smlouvy. „Zkoumání těchto problémů úřadu nepřísluší,“ pokračuje.
Stejně tak se úřad nezabýval postupem při výběru nového dopravce.
„Ze zadávací dokumentace plyne, že nebylo vedeno ani podle zákona o veřejných zakázkách, ani podle zákona o koncesních smlouvách,“ popsala své zjištění Jindřiška Koblihová.
Úřad je oprávněn vykonávat dohled pouze nad zakázkami zadávanými podle těchto zákonů.
Změnu dopravce v České Lípě provázela řada problémů, právní bitvy nekončí.
Podle mluvčí městského úřadu Kateřiny Amrichové bývalý dopravce způsobil městu finanční ztráty. „Zjistilo se, že výše dopravcem vyúčtované prokazatelné ztráty za minulá období i odhadovaná výše ztráty pro rok 2007 výrazně převyšuje částky, za které by MAD provozovali jiní dopravci.“
„Při jedné společenské akci jsem byl vyzván jedním z vás (jméno sdělím Policii ČR) k jisté formě mimosmluvního plnění,“ napsal František Homolka v otevřeném dopisu zastupitelům. A tak se případem zabývají i policisté.