Poslední změna jízdních řádů městské autobusové dopravy platí od 1. května. Cílem změny bylo co nejvíce přizpůsobit provoz MAD potřebám občanů, k čemuž měly přispět i zkušenosti cestujících z předchozí zkušební doby. Během ní lidé podávali náměty a připomínky k provozu. Jak jsou lidé spokojení nyní?
„Co se týče nových jízdních řádů, tak žádná sláva,“ říká Jana Pospíšilová. „Autobusy nenavazují na vlaky; když odněkud přijedu, nemám se jak dostat domů, protože zrovna v tu chvíli nic nejede.“ Stejný problém má i Jana Barvířová. „Dřív to jezdilo líp, na nádraží jsme čekali jen čtvrt hodinky, ale teď čekáme i hodinu.“ Lepší návaznost autobusů na vlaky byl přitom jeden z hlavních cílů, které změny jízdních řádů sledovaly. Zejména starší cestující a ti, kteří MHD nevyužívají tak často, mají navíc problémy s přehledností jízdních řádů. „Někdy mají vyvěšené cedulky, kam jedou, ale někdy ne. V číslech mám pak zmatek,“ říká Ladislava Fürbacherová.

Lidé si stěžují i na vytíženost autobusů ve špičkách a nedostatek spojů ze Severu a na autobusové nádraží, navíc autobusy často vynechávají. „Podle jízdního řádu jet má, ale nepřijede. Vím o tom, že mají autobusy ve špatném technickém stavu, ale to lidi nezajímá. Minulý týden se mi stalo, že jsem čekala na zastávce na autobus a ten nepřijel. Řidič dalšího mi vysvětlil, že předchozí spoj vynechal kvůli technické závadě,“ uvádí Daniela Doležalová.
Na druhou stranu se najdou i tací, kteří nemají s frekvencí autobusových spojení do míst jejich bydliště žádný problém, jako například sedmnáctiletá Kateřina Ritchelová: „Autobus do Sosnové jezdí každou hodinu, což mi stačí.“
Co si naopak cestující pochvalují, jsou nízkopodlažní autobusy. „Mně to déle trvá, než vystoupím nebo nastoupím, ale díky nízkopodlažním autobusům se to zlepšilo,“ říká pětaosmdesátiletá Anastasia Smetanová.
Čeho si lidé dále cení, je dobré chování řidičů. „Doby, kdy s lidmi mluvili sprostě, už minuly,“ míní Daniela Doležalová.