Stavba měla být podle původních plánů hotová v červnu letošního roku. Takto se o několik měsíců protáhne. Až do podzimu musí řidiči na tomto úseku počítat s dopravními omezeními.
Proč se vše zdrželo, vysvětlil Jan Stach, náměstek pro výstavbu Ředitelství silnic a dálnic v Liberci. „Problém byl v dodatečné protihlukové stěně, která nebyla v projektu. Dnes jsou v okolí stavby zelené louky,“ vysvětlil Jan Stach. Investor musel splnit požadavek stavebního úřadu a doprojektovat protihlukovou stěnu. Vydání stavebního povolení bylo podmíněno územním rozhodnutím na stavbu zábrany. Všechny dokumenty byly připraveny na podzim loňského roku.
„Domluvili jsme se s Ředitelstvím silnic a dálnic, že stavbu křižovatky před zimou nezahájí. Nechtěli jsme vytvářet dopravní omezení v zimním období,“ vysvětlil starosta Okrouhlé Jiří Vosecký.
Stavba začne jakmile to dovolí klimatické podmínky. „Termín dokončení se posunul na podzim letošního roku. Všechny práce spojené s vybudováním mimoúrovňové křižovatky budou hotové do zimy,“ ujistil Jan Stach.
Výstavbu budou provázet dopravní omezení. První z nich začne platit už v pondělí 3. března. „V pondělí uzavřeme komunikaci ve směru od Liberce do Děčína,“ řekl Roman Kozák, hlavní stavbyvedoucí z firmy Strabag. Jakmile firma dokončí tuto část křižovatky, uzavře most, který musí také projít rekonstrukcí. Tato uzavírka potrvá minimálně do konce letních prázdnin.
Vysvětlil dále, že veškerá dopravní omezení budou koncipována tak, aby zůstala zachována průjezdnost do všech směrů. „Bude se jezdit po polovině vozovky a rychlost tu bude omezena na nejnižší míru,“ dodává Roman Kozák.
Přestavba mimoúrovňové křižovatky silnic u Nového Boru byla oficiálně zahájena 28. května 2007. Investorem díla v hodnotě téměř 30 milionů korun je Ředitelství silnic a dálnic ČR, dodavatelem firma Strabag. Přestavba křižovatky zvýší její přehlednost a bezpečnost.