Velkoplošné tisky s tématem kultury zakryjí jižní průčelí kulturního domu Crystal. Jejich umístění a výrobu schválili českolipští radní. „Velkoplošné tisky budou instalované v polovině září na prosklené části kulturního domu Crystal a budou propagovat město Česká Lípa,“ sdělila mluvčí českolipské radnice Kateřina Amrichová. Město za ně zaplatí 430 tisíc korun.

Místostarosta Jan Stejskal doplnil, že o umístění reklam jednala i komise pro regeneraci městské památkové zóny a s jejím umístěním souhlasil i architekt – autor projektu kulturního domu. Reklama má upoutávat na kulturu v České Lípě, připomínat významné kulturní události.

„Životnost velkoplošného tisku bude tři až pět let,“ doplnil místostarosta Jan Stejskal. „Město se na této akci finančně spolupodílí s organizátory festivalu Lípa Musica. Domluvili jsme se, že tam reklamy necháme s tím, že pokud budeme rekonstruovat solární panely, pak je dají pryč.“ Jak uvedl místostarosta, smyslem umístění tisků je zkrášlení kulturního domu, jeho oživení a přínos pro festival Lípa Musica.

„Osobně se mi to líbí, viděl jsem to digitálně, ale v tuto chvíli je to lepší než solární panely,“ řekl Jan Stejskal. Na otázku, zda není v současné době čtyři sta tisíc na tento účel plýtvání, odpověděl: „Myslím, že ne. Na to, že pořádáme mezinárodní festival, částka není tak veliká v poměru k nákladům, které jsou vynaložené.“ Město sponzoruje festival dalším půldruhým milionem.

„Moc se mi to nelíbí. Já bych tam raději viděl sluneční kolektory,“ komentoval zastupitel Karel Bubeník. Stejného názoru je i Petr Máška. „Architekt to tak zamýšlel od počátku, na kulturní dům patří fotovoltaika,“ dodal.